7/31/2014

Raportare contabila la 30 iunie 2014

OMFP 936/2014 ,publicat in monitorul oficial nr 540/21.07.2014 aproba Sistemul de  raportare contabila al operatorilor economici la 30 iunie 2014.
Operatorii economici care au obligatia sa intocmeasca raportari contabile la 30 iunie 2014 sunt cei carora li se aplica Reglementarile contabile conforme cu Directiva a  IV -a a Comunitatii Economice Europene (aprobate prin OMFP 3055/2009 ,cu modificarile  si completarile ulterioare) si care in exercitiul financiar precedent au avut o cifra de afaceri mai mare de 220 000 lei.
Au obligatia intocmirii raportarilor contabile la 30 iunie 2014 si entitatile care aplica Reglementarile contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara (societatile ale caror valori  mobiliare sunt tranzactionate pe o piata reglementata)
aprobate prin OMFP 1286/2012 cu modificarile si completarile ulterioare si care au inregistrat o cifra de afaceri in anul precedent mai mare de 220 000 lei.
Depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2014:
- pe portalul e-guvernare.ro numai in format electronic,avand atasata o semnatura electronica extinsa
-la registratura unitatilor teritoriale ale Ministerului Finantelor, in format hartie si format electronic(CD)
-prin scrisori cu valoare declarata , la oficiile postale,atat in format hartie cat si in format electronic(CD).
Raportarile contabile se completeaza si se se listeaza folosind programul de asistenta pus la dispozitie de Ministerul Finantelor ,se semneaza si se stampileaza potrivit legii.
Raportarea contabila la 30 iunie 2014 cuprinde urmatoarele formulare:
-situatia activelor,datoriilor si capitalurilor proprii(cod 10)
-contul de profit si pierdere(cod 20)
-date informative(cod 30)
Raportarile contabile in acest format se intocmesc de entitatile care aplica OMFP 3055/2009.
Entitatile care aplica OMFP 1286/2012 intocmesc raportari contabile alcatuite din:
-situatia activelor,datoriilor  si capitalurilor proprii(cod 10)
-situatia veniturilor si cheltuielior (cod 20)
-date informative(cod 30)
 Prevederile OMFP 936/2014 se aplica si subunitatilor deschise in Romania de catre  societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European.
Entitatile care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la 30 iunie 2014,cele care in tot semestrul I s-au aflat in inactivitate temporara ,entitatile aflate in lichidare nu depun raportari contabile la 30 iunie 2014 .
Termenul limita de depunere :18 august 2014





</head><body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Raportare contabila la 30 iunie 2014<h2>

7/24/2014

Oficiile teritoriale ale Registrului Comertului

Pentru cei care trebuie sa mearga la oficiile Registrului Comertului pentru diverse  operatiuni privind firmele si PFA,public aici,atat adresa sediului ONRC,cat si adresele sediilor teritoriale.

-ONRC(Oficiul National al Registrului Comertului)-Bucuresti,B-dul 
Unirii nr74,Bl  J3b,sector 3
- Oficiul Bucuresti- str Intrarea Sectorului nr 1,secor 3

Oficiile Registrului Comertului pe judete:
-Alba-Alba Iulia ,P-ta Iuliu Maniu nr 10
-Arad-Arad,str Andrei Saguna nr 1-3
-Arges-Pitesti,B-dul I.C. Bratianu nr 29
-Bacau-Bacau,B-dul Unirii nr 30 et 1
-Bihor-Oradea,str Stefan Zweig nr 11
-Bistrita Nasaud-Bistrita Nasaud,str Marasesti nr 2
-Botosani-Botosani,str Victoriei nr 30
-Braila-Braila,b-dul Independentei nr 18,Bl b6,parter
-Brasov-Brasov,b-dul 15 Noiembrie nr 86
-Buzau-Buzau,B-dul Unirii, bloc BCD
-Calarasi-Calarasi,Prelungirea Bucuresti nr 7,bl C20 et 1
-Caras Severin-Resita,str Libertatii nr 35 A
-Cluj-Cluj-str Iasilor nr 24
-Constanta-Constanta, str Poporului nr 121 A    *1
-Covasna-Sf Gheorghe,str Ciucului nr 29
-Dambovita-Targoviste,str plt Ditescu Stan nr 1
-Dolj-Craiova,str Unirii nr 126
-Galati-Galati,str Portului nr 20
-Giurgiu-Giurgiu,str Vlad Tepes ,bloc MUV2,mezazin
-Gorj-Targu Jiu ,str Dobrogeanu Gherea nr 11
-Harghita-Miercurea Ciuc,B-dul Timisoarei nr 24
-Hunedoara-Deva,B-dul Decebal nr 8,parter
-Ialomita-Slobozia,str Garii nr 3
-Iasi-Iasi,str Gandul nr 2
-Ilfov-Bucuresti,str Intrarea Sectorului nr 1,sector 3
-Maramures-Baia Mare,str Vasile Lucaciu nr 82
-Mehedinti-Drobeta Turnu Severin ,str Smardan nr 3
-Mures-Targu Mures,str Zagazului nr 14 A
-Neamt-Piatra Neamt,str Cuza Voda nr 24-26
-Olt-Slatina,George Poroban nr 2
-Prahova-Ploiesti,str Vornicei nr 4
-Salaj-Zalau,str Unirii nr 13,et 2 -3
-Satu Mare-Satu Mare,B-dul Independentei nr 14 A,et 1
-Sibiu-Sibiu,str Dorului nr 20
-Suceava-Suceava,str Universitatii nr 28A
-Teleorman-Alexandria,Constantin Brancoveanu nr 44
-Timis-Timisoara,str Paris nr 2A
-Tulcea-Tulcea,str Portului nr 14
-Valcea-Ramnicu-Valcea,str Calea lui Traian nr 245
-Vaslui-Vaslui,str Stefan cel Mare nr 275 A
-Vrancea-Focsani,Mihail Kogalniceanu nr 21 A


*1 Nota : Din data de 4 aug 2014 sediul ORC Constanta se va muta in
B-dul Tomis nr 476




</head><body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Oficiile teritorilae ale Registrului Comertului<h2>

7/20/2014

Sucursale in Romania ale institutiilor de credit straine

In postarea precedenta v-am prezentat lista bancilor comerciale din Romania.
In aceasta postare va pun la dispozitie lista sucursalelor din Romania a institutiilor financiare straine.

1.Sucursala Bucuresti-Anglo-Romanian Ltd,Anglia,Londra
2.Sucursala Bucuresti-Banca Italo-Romena SpA
3.Sucursala Romania-Bank of Cyprus
4.Sucursala Romania-BLOM Bank France,Paris
5.Sucursala Romania -Citi Bank Europe,Dublin
6.Sucursala Romania -Finicredito Instituicao Financeira de Credito -
Portugalia
7.Sucursala Bucuresti-ING Bank,Amsterdam
8.Sucursala Bucuresti-BNP Paribas Fortis ,SARJNV
9.Sucursala Romania-RBS(The Royal Bank of Scotland,Edimburgh
10.Sucursala Bucuresti-TBI Bank,Sofia






</head><body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Sucursale in Romania ale institutiilor de credit straine<h2>

7/18/2014

Lista bancilor comerciale din Romania

In activitatea noastra zilnica, indiferent ca suntem reprezentanti/salariati a unei institutii,firme,ca suntem PFA sau pur si simplu ca persoane fizice ajungem si la banca.
Voi posta aici lista bancilor comerciale din Romania,avand convingerea ca va va fi de  folos.

1.Alpha Bank Romania S.A
2.Banca Romana de Credite si Investitii (BRCI)
3.Banca Comerciala Carpatica
4.Banca Comerciala Feroviara
5.Intensa Sanpaolo Bank
6.Banca Comercial Romana (BCR)
7.BCR-Banca pentru Locuinte
8.Banca de Export -Import a Romaniei (EximBank Romania)
9.Millennium Bank
10.Banca Romaneasca S.A.
11.Banca Transilvania (BT)
12.Bancpost
13.Bank Leumi Romania
14.Banca Romana de Dezvoltare(BRD-Groupe Societe Generale)
15.CEC Bank
16.Credite Agricole Bank Romania(CA)
17.Credit Europe Bank
18.Garanti Bank
19.Libra Bank
20.Nextebank
21.OTP Bank
22.Piraeus Bank
23.Porshe Bank
24.Pro Credit Bank
25.Raiffeisen Bank
26.Raiffeisen Banca Pentru Locuinte
27.Romanian International Bank (RIB)
28.UniCredit Tiriac Bank
29.VolskBank Romania



</head><body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Lista bancilor comerciale din Romania<h2>

7/15/2014

Deducere speciala acordata persoanelor fizice pentru credite restructurate

Act normativ:OUG 46/2014  pentru modificarea unor prevederi ale Codului Fiscal.

Aceste deduceri se acorda daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
-sunt credite care nu inregistreaza intarzieri la plata sau au intarzieri de maximum 90 de zile.
-sa conduca la diminuarea cu cel mult 35% a ratelor lunare de plata a debitorului aferente creditului restructurat,dar nu mai mult de 900 lei sau echivalent,indiferent daca  creditul este in lei sau in valuta ,pentru o perioada de maximum 2 ani.
-sa asigure prelungirea duratei initiale a creditului cu perioada pentru care se diminueaza obligatiile de plata.
-sumele reprezentand diminuarile ratelor lunare sa fie distribuite pe o perioada egala cu cea pentru care a fost acordata diminuarea ratelor,incepand cu data de la care nu   mai opereaza diminuarea ratelor respective.
-imprumutatorul va pune la dispozitia debitorilor scadentarul pentru toata perioada de restructurare ,inainte ca acestia sa intre in procedura de restructurare.
Deducerea speciala va fi acordata pentru o singura restructurare pentru o persoana fizica,la unul sau mai multe credite,in limita maxima a sumei mentionata in paragrafele anterioare.
Persoanele fizice care au credite supuse restructurarii au dreptul la deducerea speciala  din venitul net obtinut pentru functia de baza.
Persoanele fizice trebuie sa indeplineasca cumulativ conditiile pe care vi le enumarmai jos:
-persoana fizica trebuie sa fie titulara unui credit in derulare la 31 mai 2014.
-creditul sa fie supus restructurarii pana la 1 ianuarie 2016.
-persoana fizica sa aiba venituri brute din salarii aferente functiei de baza de maximum 2200 lei lunar.
Deducerea nu se mai acorda din luna in care persoana fizica depaseste venitul mentionat mai sus (2200 lei brut ).
Deducerea se acorda lunar,dupa incheierea perioadei de diminuare a ratei,in sume egale cu rata perioadei ,dar nu mai mult de 900 lei lunar.


</head><body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Deducere speciala acordata persoanelor fizice pentru creditele restructurate<h2>

7/11/2014

Norme pentru compensarea partiala a dobanzii

In Monitorul Oficial nr 503/2014 a fost publicata Hotararea nr 73 /2014 emisa de Comitetul Interministerial de Finantari,Garantii si Asigurari , hotarare care aproba norma privind compensarea partiala a dobanzii.
Prin aceasta norma se stabilesc conditiile de compensare a dobanzii la credite in cadrul unei scheme transparente  de tip minimis pentru perioada de implementare 1 iulie 2014 -30 iunie 2015,in concordanta cu Regulamentul UE nr 1407/2013.
In cadrul schemei Banca de Export Import a Romaniei EximBank S.A.,compenseaza partial dobanda platita de solicitanti la creditele in lei contractate de la banci.
In aceasta situatie,EximBank actioneaza in numele si in contul statului si are calitatea de furnizor de ajutor de stat.
Sursa de finantare  a acestor operatiuni este conform Legii 96/2000 "fondul destinat stimularii operatiunilor de comert exterior precum si finantarea,cofinantarea si refinantarea activitatilor de dezvoltare ainfrastructurii,a utilitatilor de interes public,dezvoltare regionala,sustinere a activitatii de cercetare-dezvoltare,
protectia mediului inconjurator,ocupare si formare a personalului,sustinere si dezvoltare a IMM si a tranzactiilor internationale".
Bugetul total al schemei pe perioada 1 iulie 2014 -30 iunie 2015 este de  16 milioane lei,cate  4 milioane pentru fiecare trimestru(trim 3 2014,trim 4 2014,
trim 1 2015,trim 2 2015).
Numarul estimat de beneficiari : cate 125 pe trimestru,adica 500 in total.



</head><body>
<h1.http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Norme pentru compensarea partiala a dobanzii<h2>

7/01/2014

Comasarea taxelor si tarifelor nefiscale

Cu putin timp in urma va anuntam aparitia OUG 28 privind anularea unor taxe parafiscale  si comasarea altora.
Va promiteam atunci ca voi reveni cu amanunte.
Am incercat sa selectez ce ar fi mai important pentru dvs si sa va prezint intr-un  articol,insa pana la urma am decis sa postez, pur si simplu  in intregime OUG  28/2014 aici:


Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/2014 pentru modificarea unor  acte normative privind taxele şi tarifele nefiscale,publicată în Monitorul Oficial nr. 388 din 26.05.2014
Având în vedere că unul dintre obiectivele fundamentale ale Programului de guvernare 2013‐2016, aprobat prin Hotărârea Parlamentului României nr. 45/2012 pentru acordarea încrederii Guvernului, este simplificarea sistemului de taxe şi crearea predictibilității într‐un cadru fiscal‐bugetar stimulativ pentru dezvoltarea mediului economi privat şi public, ținând cont de posibilitatea simplificării structurii sistemului de taxe şi tarife nefiscale, precum şi de necesitatea eliminării unor astfel de taxe şi ta rife,pentru cu cuantumul încasărilor realizate sunt apropiate costurilor de colectare,în contextul în care intervenția asupra actelor normative care instituie obligații parafiscale, prin adoptarea unui număr mare de acte normative, emise de‐a lungul mai multor ani, ar crea percepția unei nepredictibilități cu privire la mediul de afaceri,
pentru a veni în întâmpinarea mediului de afaceri, în sensul sprijinirii mediului de afaceri, prin scăderea sarcinii fiscale pe care o suportă contribuabilii şi simplificarea sistemului de taxare,
pentru a veni în sprijinul persoanelor fizice, prin eliminarea unor taxe/tarife parafiscale pe care acestea le suportă ca urmare a prestării unor servicii de către instituțiile statului,ținând seama că neadoptarea acestor măsuri ar conduce:
‐ la descurajarea activității de investiții într‐o perioadă în care încă se resimt efectele crizei economico‐financiare, fiind necesară stimularea imediată a întreprinzătorilor prin orice tip de măsuri, inclusiv cele de reducere a poverii administrative;
‐ menținerea imaginii României în plan internațional ca fiind un stat cu un sistem foarte stufos şi complicat de taxe greu de cunoscut şi de respectat de către investitori, care inhibă inițiativa şi investițiile;
‐ la menținerea unor costuri ridicate de administrare a acestor taxe/tarife a căror  încasare este nesemnificativă într‐o perioadă în care este necesară reducerea şi limitarea tuturor cheltuielilor statului,având în vedere:
‐ că adoptarea actului normativ în regim de urgență a luat în considerare importanța deosebită pentru contribuabilii persoane fizice, precum şi pentru mediul economic a reducerii costurilor administrative şi birocrației;
‐ necesitatea limitării efectelor crizei financiare care încă se mai fac resimțite la nivelul operatorilor economici, prin adoptarea unei măsuri rapide pentru reducerea poverii fiscale, respectiv eliminarea unui număr semnificativ de taxe/tarife astfel încât să se păstreze un echilibru între încasările la bugetul de stat şi stimularea mediului de afaceri şi simplificarea accesului la serviciile publice, măsuri care vor contribui la încurajarea inițiativei private şi, implicit, la relansarea economiei;‐ consecințele negative care ar putea fi generate de perpetuarea unui mecanism de taxare greoi, inflexibil şi excesiv de împovărător care ar putea să se constituie într‐o adevărată piedică a procesului de creştere economică,
în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situații de urgență şi extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență.
Art. I. ‐ Articolul 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 141/2002 privind reglementarea depozitării semințelor de consum, regimul certificatelor de depozit pentru acestea şi constituirea Fondului de garantare pentru certificatele de depozit, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 828 din 18 noiembrie 2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 149/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
se abrogă.
Art. II. ‐ La articolul 901 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății,publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (1) se abrogă.
Art. III. ‐ Articolul 33 din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în registrul comerțului a persoanelor fizice, asociațiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcționării persoanelorjuridice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 839 din 13 septembrie 2004,
cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 33. ‐ În cadrul oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale se desfăşoară activități de asistență acordate solicitanților, la cererea şi pe cheltuiala acestora,
pentru efectuarea procedurilor necesare înregistrării în registrul comerțului a actelor constitutive sau modificatoare, cu excepția activităților prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. a)‐c) şi g), care se acordă gratuit."
Art. IV. ‐ Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2002 privind înființarea Administrației Naționale "Apele Române", publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 691 din 20 septembrie 2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Titlul anexei nr. 7 va avea următorul cuprins:
" CUANTUMUL
tarifului pentru serviciile de emitere de către Administrația Națională «Apele Române» a notificărilor, avizelor de amplasament, permiselor de traversare, avizelor şi autorizațiilor de gospodărire a apelor, avizelor, acordurilor şi autorizațiilor de funcționare însiguranță a barajelor"
2. La anexa nr. 7, punctul 2 al notei va avea următorul cuprins:
"2. Tariful nu conține TVA."
Art. V. ‐ Ordonanța Guvernului nr. 24/1992 privind stabilirea anumitor servicii
publice şi a taxelor percepute pentru prestarea acestora pe teritoriul României, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 213 din 28 august 1992, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 89/1993, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum
urmează:
1. La articolul 4 alineatul (2), partea introductivă şi literele a)‐c) şi f) vor avea
următorul cuprins:
"(2) Atribuțiile prevăzute la alin. (1) se exercită, potrivit competențelor, de către:
a) conducerea Departamentului consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe,
pentru serviciile prevăzute la lit. A şi D din anexă;
b) conducerea Direcției Generale de Paşapoarte din subordinea Ministerului
Afacerilor Interne sau, după caz, şefii serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi
evidența paşapoartelor simple, pentru serviciile prevăzute la lit. A din anexă;
c) conducerea Inspectoratului General pentru Imigrări din subordinea Ministerului
Afacerilor Interne, pentru serviciile prevăzute la lit. A, lit. B pct. 3 şi 4 şi lit. F din anexă;
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
f) conducerea Direcției pentru Evidența Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date
din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, pentru serviciile prevăzute la lit. A şi F din
anexă."
2. La anexă, titlul literei A şi punctul 1 al literei A vor avea următorul cuprins:
Nr.
crt.
Denumirea serviciilor Taxa
în lei
A. Eliberarea de documente şi alte servicii prestate
1. Eliberarea unui paşaport electronic, a unui paşaport simplu temporar sau a
altui document de trecere a frontierei, procurarea unui act judiciar sau
extrajudiciar, la cererea unor persoane fizice sau juridice străine, eliberarea de
adeverințe, precum şi alte servicii prestate de autorități
22
3. La anexă, literele E şi G se abrogă.
Art. VI. ‐Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea
ocupării forței de muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 103 din 6
februarie 2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Articolul 30 va avea următorul cuprins:
"Art. 30. ‐ (1) Veniturile din alte surse ale bugetului asigurărilor pentru şomaj se
constituie, în principal, din dobânzi, majorări pentru neplata la termen a contribuțiilor,
restituiri ale creditelor acordate în baza legii, sume reprezentând contravaloarea cursurilor
de formare profesională încasată de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă,
penalități, amenzi şi orice alte sume încasate potrivit legii la bugetul asigurărilor pentru
şomaj.
(2) Sumele reprezentând contravaloarea cursurilor de formare profesională încasată
de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă se constituie ca venituri din alte
surse ale bugetului asigurărilor pentru şomaj, în măsura în care, potrivit dispozițiilor legale,
nu se prevede altfel."
2. La articolul 55, alineatele (3) şi (4) se abrogă.
Art. VII. ‐La articolul 22 din Legea nr. 84/1998 privind mărcile şi indicațiile geografice,
republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 337 din 8 mai 2014, alineatul (2) se
abrogă.
PRIM‐MINISTRU
VICTOR‐VIOREL PONTA
Contrasemnează:
Viceprim‐ministru,
ministrul afacerilor interne,
Gabriel Oprea
Viceprim‐ministru,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Daniel Constantin
Ministrul finanțelor publice,
Ioana‐Maria Petrescu
p. Ministrul delegat pentru buget,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Ministrul mediului şi schimbărilor climatice,
Attila Korodi
Ministrul sănătății,
Nicolae Bănicioiu
Ministrul economiei,
Constantin Niță
Ministrul muncii, familiei, protecției sociale
şi persoanelor vârstnice,
Rovana Plumb
Ministrul justiției,
Robert Marius Cazanciuc
Bucureşti, 20 mai 2014.
Nr. 28.


</head><body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Comasarea taxelor si tarifelor nefiscale<h2>