1/29/2016

Capital social minim pentru SRL

Un raport International Business Report 2015 arata ca in anul  2014 in Europa, cele mai multe inmatriculari in registrele comertului nationale au fost de societati cu raspundere limitata  si persoane fizice autorizate.
La nivel european in anul 2014 s-au inmatriculat 1273178  de societati cu raspundere limitata si s-au inregistrat 1327001persoane fizice autorizate.
Probabil ca se inregistreaza mai multe SRL -uri decat societati pe actiuni si datorita faptului ca de regula, capitalul social  minim impus prin lege pentru SRL este mai mic decat cel impus pentru S.A.
Daca vreti sa va infiintati un SRL intr-o tara europeana,iata cateva date extrase din raportul mai sus mentionat, care fac  referire la capitalul social minim pentru in SR, in diferite tari europene:
-in Romania capitalul social minim este de 200 lei
-in Belgia capitalul social minim pentru o societate cu raspundere limitata este de 18550 euro
-in Estonia capital social minim pentru o societate cu raspundere limitata este de 2500 euro
-in Spania va faceti un SRL cu 3000 euro capital social minim
-in Albania aveti nevoie de 25000 euro ca sa va inmatriculati o societate cu raspundere limitata.


1/27/2016

Inmatriculari in anul 2015 la Registrul Comertului

Conform unui raport publicat de ONRC care are la baza datele la 30 .11.2015,in perioada 01 ianuarie-30 noiembrie 2015,s-au inmatriculat 106545 de societati noi ,in crestere  cu 11,44% fata  de aceeasi perioada  a anului 2014,cand  s-au inmatriculat 95609 societati.
Pe domenii de activitate ,cele mai multe inmatriculari  au fost in:
- comertul cu ridicata si cu amanuntul,repararea autovehiculelor si motocicletelor-28 086 inmatriculari,in acest domeniu in scadere cu 20,31% fata de 2014,cand s-au inmatriculat 32.244 de societati
-constructii 8767 inmatriculari,in crestere cu 22,79% fata de 2014,cand s-au inamtriculat 7140 societati.
-agricultura,silvicultura si pescuit -11250 inmatriculari fata de 3825 in 2014(crestere 194,12%)
-activitati profesionale si stiintifice 9965 inmatriculari fata de 9556 in 2014 (crestere 4,28%)
-transport si depozitare 7112 inmatricualri in 2015 si 5761 in 2014, s-a inregistrat o crestere de 23,45%.
-informatii si comunicatii-5956  inmatricualri in 2015 fata de 5582 in 2014,in crestere cu 6,7%
-industria prelucratoare -in 2015 s-au inmatriculat 7115 societati ,in comparatie cu 2014 cand s-au inregistrat 5324 societati,in crestere cu 33,64%,2015 fata de 2014.
-hoteluri si restaurante ,in 2014 s-au inamtriculat 4406  societati in schimb in 2015 s-au inmatriculat 5667 societati,in crestere cu 28,62%.
Am extras din  raport domeniile cu cele mai multe inmatriculari.



1/25/2016

Planul de conturi modificat

OMFP 4160/2015  privind unele reglementari contabile publicat in monitorul oficial nr 21/12ian 2016 modifica si completeaza OMFP 1802/2014.
Printre multe modificari despre care voi vorbi pe parcurs,se modifica si planul de conturi general.
Iata aici modificarile cf art 35 din OMFP 4160/2015:
 La punctul 594 "Planul de conturi general" se introduc următoarele conturi:


466. Decontări din operaţiuni de fiducie
 cu sinteticele de gradul 2:

4661. Datorii din operaţiuni de fiducie (P) si
4662. Creanţe din operaţiuni de fiducie (A)

651. Cheltuieli din operaţiuni de fiducie
cu sinteticele de gradul 2:

6511. Cheltuieli ocazionate de constituirea fiduciei
6512. Cheltuieli din derularea operaţiunilor de fiducie
6513. Cheltuieli din lichidarea operaţiunilor de fiducie

6865. Cheltuieli financiare privind amortizarea dife
renţelor aferente titlurilor de stat

751.Venituri din operatiuni de fiducie
cu sinteticele de gradul 2 :

7511. Venituri ocazionate de constituirea fiduciei
7512. Venituri din derularea operaţiunilor de fiducie
7513. Venituri din lichidarea operaţiunilor de fiducie."

 Art 36 al OMFP mai sus mentionat prevede ca la   capitolul 16 "Funcţiunea conturilor", se elimină funcţiunea contului 786 "Venituri financiare din ajustări pentru pierdere de valoare" şi se introduce funcţiunea conturilor mai sus mentionate.


























1/23/2016

Ce este marketingul?

Vorbim mult despre markeintg in ultima perioada.
Dar ce este marketingul?Cum il definim?
Exista multe definitii date marketingului.
Va pot spune ca prima definitie oficiala pentru marketing a fost data in anul 1935 si a fost adoptata de National Assocition  of Marketing Techers.
A fost schimbata in 1985,revizuita in 2004 cand marketingul este definit ca "o functie organizationala si un set de procese  menite a crea si pune la dispozitia clientilor a valorii si mentinerii relatii lor cu clientii spre beneficiul companiei si al proprietarilor  acesteia"
CIM (Chartered Institute of Marketing) da urmatorea definitie:
"marketingul este procesul managerial de anticipatie,indentificare si satisfacere a dorintelor clientilor intr-un mod profitabil"
Philip Kotler considera ca marketingul este "un proces social si managerial prin care indivizi sau grupuri de indivizi obtin ceea ce doresc si le este necesar prin crearea,oferirea si  schimbul de produse si servicii o  de anumita valoare"
Tot Kotler mai defineste marketingul ca fiind "o activitate menita sa satisfaca nevoile si dorintele prin procese de schimbare"
Alte definitii ale marketingului mai simplificate:
-"marketingul ese stiinta si arta de a convinge clientii sa cumpere"
-"marketingul este arta si stiinta de a vinde".
Care dintre definitii vi se pare mai potrivita ?
Puteti da si alte definitii ale marketingului?




1/21/2016

Contabilitatea de gestiune

Foarte multi(chiar si proprietari de firme) fac confuzie intre contabilitarea primara,care este de fapt parte a contabilitatii financiare si contabilitatea de gestiune.
Contabilittea de gestiune este de fapt contabilitatea care are ca obiectiv principal reflectarea tuturor operatiunilor de colectare si repartizare a cheltuielilor pe destinatii,respectiv pe  produse, lucrari,  servicii,comenzi,faze de  fabricatie ,activitati,sectii,etc.
Contabilitatea de gestiune serveste la calculul costului de productie al produselor fabricate ,lucrarilor executate, serviciilor prestate si a productiei in curs de executie.
Contabilitatea financiara este obligatorie si este cea care reflecta toate operatiunile economice ale unui agent economic, este contabilitatea pe baza careia se fac toate raportarile  financiare.
Contabilitatea de gestiune are la baza datele din contabilitatea financiara dar care sunt repartizate asa cum am mentionat mai sus, pentru a afla costurile pe fiecare punct de lucru  in parte, pe fiecare lucrare, pe fiecare produs.
Este vorba de postcalcul aici.
Pe baza acestor calcule se poate stabili rentabilitatea producerii  unui  produs,executarii unei lucrari.
De aici ,ne putem da seama ce am putea face pentru a e ficientiza activitatea firmei.
Tot pe baza acestor date se pot face niste previzionari.
Depinde de fiecare conducator de firma daca apeleaza la contabilitatea de gestiune si cum o organizeaza.
Este necesara in firmele mari si chiar in firmele medii si mici dar care au activitate de productie, in caz contrar lucrezi in "orb"si practici preturi care nu au legatura cu realitatea ,firma poate ajunge usor in situatie critica.
In planul de conturi general,exista o clasa de conturi destinata contabilitatii de gestiune.
Sunt conturi in afara bilantului.






1/13/2016

Armonizarea fiscala in Uniunea Europeana

Va redau aici un text despre amortizarea fiscala in Uniunea Europeana

Articolele 110-113 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE)stabilesc prevederi specifice privind domeniul impozitării. Politica fiscală a UE
vizează în principal buna funcționare a pieței sale unice, adică garantarea faptului  că persoanele fizice și între prinderile nu se confruntă cu obstacole  în ceea  ce  privește activitatea economică transfrontalieră.

Se pot adopta măsuri fiscale la nivelul UE și pentru a susține politicile privind  mediul și  energia (articolul 192, respectiv  194 din TFUE).

Comisia Europeană nu consideră că este necesară armonizarea  sub toate aspectele  a  sistemului fiscal al țărilor UE, în măsura în care crearea și funcționarea  pieței  unice nu  întâmpină obstacole:  ar trebui ca fiecare țară să poată  alege  sistemul care consideră   că i se potrivește cel mai bine.

Conform principiului subsidiarității, ar trebui să se ia măsuri la nivelul UE numai în cazul  în care măsurile luate la nivelul unei  țări individuale nu generează o soluție  eficace, iar soluția respectivă se poate obține mai bine la nivelul UE.

Eforturile de armonizare ale UE se concentrează predominant asupra legislației privind impozitele percepute pe bunuri și se rvicii (impozite indirecte, cum ar fi  taxa pe valoarea adăugată- TVA -, accizele pe produsele energetice, pe electricitate, pe alcool și pe tutunul  prelucrat), mai degrabă decât asupra legislației privind impozitele pe venit sau pe profit (impozite directe).

1/04/2016

Legea bugetului de stat pentru 2016

La sfarsitul anului 2015 a fost publicata Legea 339/2015,legea bugetului se stat pentru anul 2016.
De interes pentru agentii economici este art 8 ,alin 5 in care se mentioneaza "cotele de asigurari sociale de sanatate si cotele pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate sunt cele prevazute de art 156 si 194 din legea 227 din 2015(Cod Fiscal)
Se stie ca aceste cote sunt mentionate in codul fiscal,insa prin legea anuala a bugetului de stat, pot fi modificate.
Pentru anul 2016,asa cum rezulta din paragraful mai sus  mentionat ,aceste cote se mentin la nivelul anului 2016.