12/29/2013

La multi ani






Va urez petrecere frumoasa de Revelion iar anul 2014 sa va
 aduca sanatate,bucurii nenumatate,noroc,voie buna,
impliniri atat pe plan personal cat si profesional 
dumneavoastra,cititorilor mei, cat si persoanelor dragi dumneavoastra


                             LA MULTI ANI!

12/23/2013

SARBATORI FERICITE

VA UREZ  TUTUROR SARBATORI FERICITE IAR MOSUL SA VA ADUCA 
 EXACT CEEA CE V-ATI DORIT CEL MAI MULT.






 

12/22/2013

Modificari ale Codului Fiscal

OUG 111/2013  publicata in monitorul oficial 809/19.decembrie 2013 pentru reglementarea unor masuri fiscale si modificarea unor acte normative,modifica unele prevederi ale Codului Fiscal cu privire la sistemul TVA la incasare dar si unele acte normative cu privire la accize si inregistrarea unor operatiuni comerciale.Legea 571/2003(Cod Fiscal) se modifica astfel:
1.Aplicarea sistemului TVA la incasare devine optionala de la 01.ianuarie 2014.
2.Sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare persoanele impozabile  cu  sediul in Romania care in anul calendaristic precedent  au avut o cifra de afaceri de maximum 2.250.000 lei.
Persoanele care sunt eligibile si anul precedent nu au aplicat sistemul TVA la  incasarecare opteaza pentru sistemul TVA la incasare  aplica sistemul incepand cu  prima zi a celei  de-a doua perioade fiscale din anul urmator.
Art 134 alin(3) se modifica in sensul ca exigibilitatea taxei intervine la data incasarii contravalorii  totale sau partiale a facturilor, nu se mai plateste obligatoriu la 90 de  zile de la data emiterii ,daca nu a fost incasata.
O persoana impozabila care aplica sistemul TVA la incasare  si nu a depasit plafonul poate renunta la aplicarea sistemului oricand in cursul anului ,prin depunerea unei notificari la organul fiscal compentent, intre 1 si 25 ale lunii,cu exceptia primului an in care afost aplicat acest sistem.    .
Radierea persoanei din registrul celor care aplica   sistemul se opereaza incepand cu  prima zi  a perioadei fiscale urmatoare.
Nu sunt eligibile pentru aplicarea sistemului persoanele care fac parte dintr-un grup fiscal ,cele care nu sunt stabilite in Romania,persoanele care au depasit plafonul.
Aici am cuprins doar modificarile referitoare la sistemul TVA la incasare.
Daca vreti sa stiti ami multe despre acest sistem va invit sa cititi si articolul Sistemul TVA la incasare,binenteles tinand cont de aceste modificari.
Ordonata 111/2013 abroga Legea 148/2012, publicata in monitorul oficial 509/2012  privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice  .
Prevederile OUG 102/2013 se modifica in sensul ca punctele 59-62 de la articolul 1 intra in vigoare incepand cu 1aprilie 2014.(fac referire la majorarea accizelor pentru carburanti).                                                          




</head>
<body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Modificari ale codului Fiscal.<h2/>

12/19/2013

Legea bugetului de stat pentru anul 2014

Legea 356/18/12/2013-legea bugetului de stat pentru anul 2014 a fost publicata in monitorul  oficial numarul 805/19/12/2013.
Conform acestei lege,cotele de asigurari de sanatate prevazute in Legea 95/2006 sunt
-5,2 % cota platita de angajator
-5,5% cota platita de salariati
-10,7% cota platita d epersoanele prevazute la art 256 alin(6) din Legea 95/2006 (cele care au incheiat contracte de asigurare cu casele de sanatate)
Observati ca se pastreaza cotele la nivelul celor pentru anul 2013.
Ca si in cazul articolului scris despre legea bugetului asigurarilor sociale de stat,va  invit sa cititi si articolul Salariul,contributiile sociale si impozitul pe salarii unde veti gasi  explicatii comlete si note contabile care fac referire la aceste cote.
Pentru anul 2014 nivelul indemnizatiei sociale pentru pensionari este de 350 lei.







</head>
<body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Legea bugetului de stat pentru anul 2014<h2/>

12/16/2013

Legea BASS pentru anul 2014

In Monitorul Oficial numarul 776/12.12.2013 a fost publicata  Legea bugetului asigurarilor  sociale de stat pentru anul 2014.
Asa cum rezulta din lege cotele de contributii de asigurari sociale de stat  obligatorii,  si cotele de contributii pentru somaj atat cele individuale car si cotele  angajatorului raman neschimbate, deci la nivelul celor din anul 2013.
Aceste cote sunt prevazute in Codul Fiscal la articolul 296.
Le puteti gasi cu explicatii si monografia contabila aferenta si in articolul meu intitulat  Salariul,contributiile sociale si impozitul pe salarii.
In conformitate cu articolul 18 din Legea BASS castigul salarial mediu brut utilizat  la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2014 este de 2298  lei.
Valoarea punctului de pensie pe anul 2014 este de 790,7 lei.
Dupa cum stiti deja,salariul minim brut pe tara garantat in plata va creste de doua ori in anul 2014, o transa de la 1 ianuarie, iar a doua transa de la 01 iulie 2014.
Pentru mai multe detalii citi si articolul meu intitulatLa final de negocieri cu FMI







</head>
<body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Legea BASS pentru anul 2014<h2/>

12/10/2013

"Totul despre firme" la bilantul de un an

Pe data de 10 decembrie 2012  publicam prima postare pe primul meu blog-"Totul despre firme.De la comercial la financiar contabil"si iata,astazi blogul isi aniverseaza un an de existenta.
Cred ca am ezitat vreo doua -trei luni pana am luat decizia definitiva sa creez un  blog. si pe ce platforma sa fie.
Pe data de 08.12.2012 m-am hotarat sa il creez si am ales platforma Blogger de la Google.Cu toate acestea am mai ezitat doua zile -sa scriu-sa nu scriu?
Ziua de 10 decembrie a fost ziua in care am publicat primul articol.
In prima postare care tine loc de introducere ,intitulata "Despre blog" imi puneam la curent viitorii cititori ai blogului la ce ar trebui sa se astepte atunci cand il vor accesa.
Voi cita din ceea ce notam  atunci:
"Mi-am propus ca pe acest blog sa postez informatie gratuita si sistematizata despre firme(societati comerciale ) dar si despre P.F.A. de la constituire si  autorizare,trecand prin etapele de inceput(de la infiintarea unei filiale, a unui punct  de lucru  la procurarea de mijloace fixe necesare desfasurarii  activitatii,de la  primele angajari de personal la primele contracte comerciale incheiate),continuand
cu informatii utile si sugestii referitoare la activitatea curenta a firmei si mergand pana la informatii despre dizolvarea firmei ( nu va doresc totusi sa ajungeti acolo).
      Isi vor gasi un loc important pe blog informatii din domeniul financiar contabil( de  la intocmirea si arhivarea documentelor la monografie contabila, de la Codul Fiscal explicat la date despre intocmirea bilantului contabil)"
Privind acum in urma ,eu zic ca m-am tinut de cuvant.
Am inceput prin a va prezenta in primele articole care sunt tipurile de societati comerciale ce pot fi infiintate in Romania conform legislatiei in vigoare(v-am vorbit depre societatile in nume colectiv, in comandita simpla ,societatile pe actiuni,
societatile cu raspundere limitata) Am facut comparatii intre ele(asemanari si deosebiri intre tipurile de societati) ca sa va fie mai usor sa va hotarati ce tip de firma sa va faceti,v-am spus ce trebuie sa contina un act constitutiv al unei firme,ce forma litati trebuie sa indepliniti si ce tarife se practica la Registrul Comertului pentru infiintarea diferitelor tipuri de societati.Am vorbit si despre infiintarea  PFA.
Am incercat sa va familiarizez cu termenul de microintreprindere(doua articole stau  marturie in sensul acesta) ca sa stiti daca va incadrati sau nu cu firma in aceasta categorie, am explicat si care sunt firmele si activitatile neplatitoare de TVA.
Ati aflat cum se infiinteaza o filiala,sucursala sau punct de lucru de catre o firma romana sau straina,cum se suspenda activitatea unei firme,ce trebuie sa faceti la reluarea activitatii.
La capitolul TVA v-am tinut la curent cu Sistemul TVA la incasare si cotele de TVA
O firma sau un PFA are o activitate comerciala asa ca am vorbit despre principalele  contracte care se intocmesc intr-o firma: de vanzare- cumparare,de antrepriza,de comodat,de prestari servicii si altele.
Toate actele trebuiesc semnate de persoanele autorizate in firma,uneori le semnam  electronic,asa ca v-am familiarizat cu semnatura electronica(doua art.)
O firma sau o persoana fizica autorizata de regula,angajeaza personal in baza Codului Muncii asa ca am abordat in unele articole teme precum contractul de munca,registrul salariatilor, salariile, contributiile  sociale,  impozitul pe salarii,deduceri salarii,declaratiile depuse la autoritati,agentul de munca temporara,detasarea salariatilor,clauza de neconcurenta la contractele de munca.
Firmele care au ca obiect de activitate comertul cu amanuntul sau presteaza servicii direct catre populatie au nevoie de case de marcat fiscale-doua articole pe acesta tema si-au gasit locul pe blog.
Am scris despre practici comerciale cum ar fi reducerile de soldare, reducerile de  lichidare sau despre loteriile organizate in vederea publicitatii.
Daca tot am ajuns la publicitate va amintesc ca am scris si despre taxele locale de  publicitate.
La capitolul fiscalitate am scris cam despre toate tipurile de taxe si impozite directe  si indirecte: tva, impozit pe salarii, contributii sociale, impozit pe profit,accize ,taxe publicitate,impozit pe dividende, impozit pe reprezentanta.
La capitolul contabilitate am vorbit despre registrele de contabilitate,intocmirea si utilizarea documentelor financiar contabile,principiile contabile,refacerea documentelor disparute,distruse sau furate,dividende,sistemul simplificat de contabilitate,contabilitatea  entitatilor fara scop patrimonial,bilant contabil,grupul fiscal unic,diverse tipuri de cheltuieli si deductibilitatea lor si multe altele.
A fost si monografie contabila, poate nu asa multa cat mi-am propus insa operatiuni  care se fac in absolut orice firma precum articolele contabile pentru salarii ,contributii sociale,inchiderea de an , repartizarea si plata a dividendelor,cheltuieli de protocol  sau articole contabile pentru operatiuni cu stocuri.
Dupa ce am trecut toate acestea in revista, eu personal ma declar multumita,chiar daca se vor gasi unii care sa strambe din nas( ar fi dat mai bine sa imi fac un pic de autocritica,ar zice ei)
Pe 10 decembrie 2012 incheiam asa:
  "Sper ca postarile mele de pe acest blog sa fie utile si tinerilor specialisti din domeniul financiar contabil,care fiind la inceput de drum doresc sa acumuleze cat mai multa informatie din acest domeniu, dar si specialistilor care pur si simplu vor sa stie  si alta  opinie sau vor sa isi spuna opinia lor."
Spuneam ca ma declar multumita ca m-am tinut de cuvant.Imi exprim speranta si  acum, ca si pe 10 decembrie 2012 ,ca informatiile de pe acest blog au fost utile celor care le-au citit,sper sa le fie utile si altora de acum inainte.










   </head>
<body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>"Totul despre firme" la bilantul de un an<h2/>

12/09/2013

Normele metodologice pentru programul de garantare a creditelor acordate IMM

In Monitorul Oficial 755/5.12.2013 s-a publicat HG 936/27.11.2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 92/2013 privind programul  de garantare a creditelor pentru intreprinderile mici si mijlocii..
In articolul 1 al acestor norme se specifica:"prezentele norme reglementeaza modul de acordare agarantiei aferente unei linii de credit in valoare maxima de 5.000.000 lei/IMM cu garantarea creditului de catre stat,care vizeaza sprijinirea accesului IMM la obtinerea de credite pentru a finanta capitalul de lucru precum si conditiile in care acestea pot fi prelungite.
Plafonul garantiilor ce pot fi acordate pe perioada programului este de 2 miliarde de lei iar durata programului este de 36 de luni de la data intrarii in vigoare a normelor.
IMM-urile sunt eligibile pentru acest program daca indeplinesc cumulativ conditiile  impuse de art3 (alin1)din OUG 92/2013.
Nu pot fi garantate in cadrul programului creditele acordate pentru finantarea activitatii din unele domenii de activitate cum sunt intermedieri financiare si de asigurari,
intermedieri monetare,activitati ale holding-urilor,ale fondurilor mutuale,tranzactii imobiliare,
activitati de jocuri de noroc si pariuri,fabricarea bauturilor si a tutunului,comercializarea bauturilor si a tutunului,activitati de inchiriere si leasing pentru autovehicule,bunuri gospodaresti,activitati de protectie si paza,activitati de investigatii.
Voi enumera toate codurile CAEN pentru activitatile care nu sunt eligibile in acest  caz: 641,642,643,649,651,652,653,661,662,663,681,682,683,920,110,1200,
2540, 771,772,773,774,801,802,803,2051,4635,4639,4725,4726.






</head>
<body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h>.Normele metodologice pentru programul de garantare a creditelor pentru IMM<h2/>