11/27/2014

Citat despre inovatie

"Uneori,cand inovezi, faci greseli. Esteideal sa le recunosti inca de la inceput si sa inbunatatesti alte inovatii"
(Steve Jobs)

11/25/2014

Citat despre realizari

"Cele mai multe lucruri importante au fost realizate de acei  oameni care au continuat sa incerce chiar si atunci cand nu mai exista speranta."
(Dale Carnegie)

11/17/2014

Evolutia PIB in anul 2014

Conform datelor oficiale furnizate de Institutul National de Statistica, PIB(produsul intern brut)in trim al III-lea 2014 a fost mai mare cu 1,9% fata de PIB din trim.al II-lea 2014 ( in valoare reala)iar fata de trim al III-lea 2013 a inregistrat o crestere cu 3.2% in valoare bruta si cu 3,3% dupa ajustare.
In primele noua luni ale anului 2014,PIB a crescut fata de aceeasi perioada din anul 2013 ,cu 2,8% in valoare bruta, respectiv cu 3,1% dupa ajustare.
Dupa revizuire,INS a anuntat ca PIB a scazut in trimestrul al II-lea 2014 cu 0,3% fata de trimestrul I 2014 si a crescut in trimestrul I 2014 cu 0,5% fata de trimestrul al IV-lea din 2013.





</head> <body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Evolutia PIB in anul 2014<h2>

11/15/2014

Citat despre concurenta

"Concurenta scoate ce este mai bun dintr-un produs si ce este mai rau din oameni"
(David Sarnoff)

11/14/2014

Reglementari noi pentru RCA

In Monitorul Oficial nr 826/12.nov 2014 a fost publicata  Norma ASF privind RCA.
Norma introduce reguli noi in privinta RCA si abroga Ordinul CSA nr 14/2011.
Conform normei mai sus mentionate,de la 1 ianuarie 2015 se specifica pe polita de asigurare obligatorie comisionul de intermediere aplicat asupra primei, atat in valoare bruta,cat si ca
procent.
Pentru vehiculele inmatriculate in Romania, si in 2015,ca si  pana acum,polita se va putea incheia pe o perioada de sase  luni sau un an.
Pentru vehiculele inmatriculate in state membre UE,care urmeaza sa fie importate in Romania,RCA se incheie pe o perioada de  maximum 30 de zile  de la data cand au intrat in   posesia proprietarului
In cazul vehiculelor care urmeaza sa fie exportate,RCA se incheie pentru o perioada de 30 de zile.
In cazul vehiculelor autorizate provizoriu pentru circulatie-RCA se incheie pe 30 de zile,insa nu trebuie sa depaseasca cumulat 90 de zile.
Se modifica si modul de calcul al politelor RCA,se stabilesc tarife de prima in functie de categoriile de riscuri.
Aproape sigur,valoarea primei de asigurare se va majora de la 1 ianuarie 2015.



</head> <body>

<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Reglementari noi pentru RCA<h2>


11/10/2014

"TOTUL DESPRE FIRME" la a doua aniversare

 "Ofera un peste unui om  si il hranesti pentru o zi.
Invata-l sa prinda peste si il hranesti pentru o viata  intreaga."
 (Anne Thackeray Ritchie)

 
 Fix peste o luna, pe 10 decembrie 2014 se implinesc doi de  cand am publicat primul articol pe blogul "Totul despre  firme.De la comercial la financiar contabil".
Doi ani de existenta a blogului,doi ani de cand am capatat o  noua "competenta "-aceea de blogger.
In postarea "Despre blog" ce se dorea a fi un fel de  "cuvant  
inainte" sau prefata,cum vreti sa ii spuneti,va anuntam ca:
"
Mi-am propus ca pe acest blog sa postez informatie gratuita si sistematizata despre firme(societati comerciale ) dar si despre P.F.A. de la constituire si autorizare,trecand prin etapele de inceput(de la infiintarea unei filiale, a unui punct de lucru  la procurarea de mijloace fixe necesare desfasurarii  activitatii,
de la primele angajari de personal la primele contracte comerciale incheiate),continuand cu informatii utile si sugestii referitoare la activitatea curenta a firmei si mergand pana la informatii despre dizolvarea firmei ( nu va doresc totusi sa ajungeti acolo).
      Isi vor gasi un loc important pe blog informatii din domeniul financiar contabil( de la intocmirea si arhivarea documentelor la monografie contabila, de la Codul Fiscal explicat la date despre intocmirea bilantului contabil)
   Ma adresez celor care dintr-un motiv sau altul au decis sa devina independenti din punct de vedere profesional  demarandu-si propria afacere fie prin infiintarea unei societati comerciale fie ca persoane
fizice autorizate si fiind la inceput de drum au nevoie sa obtina cat mai mute date despre infiintarea/ administrarea/ tinerea evidentelor unei S.C sau P.F.A.
  Sper ca postarile mele de pe acest blog sa fie utile si tinerilor specialisti din domeniul financiar contabil,care fiind la inceput de drum doresc sa acumuleze cat mai multa informatie din acest domeniu, dar si specialistilor care pur si simplu vor sa stie si alta opinie sau vor sa isi spuna opinia lor."

La putin timp de la implinirea unui an de existenta a blogului,
intr-un articol-bilant marcam indeplinirea majoritatii obiectivelor pe care mi le-am propus la deschiderea blogului.
Citez din acel articol:
"Am inceput prin a va prezenta in primele articole care sunt tipurile de societati comerciale ce pot fi infiintate in Romania conform legislatiei in vigoare(v-am vorbit depre societatile in nume colectiv, in comandita simpla ,societatile pe actiuni,
societatile cu raspundere limitata) Am facut comparatii intre ele(asemanari si deosebiri intre tipurile de societati) ca sa va fie mai usor sa va hotarati ce tip de firma sa va faceti,v-am spus ce trebuie sa contina un act constitutiv al unei firme,ce forma litati trebuie sa indepliniti si ce tarife se practica la Registrul Comertului pentru infiintarea diferitelor tipuri de societati.Am vorbit si despre infiintarea  PFA.
Am incercat sa va familiarizez cu termenul de microintreprindere(doua articole stau  marturie in sensul acesta) ca sa stiti daca va incadrati sau nu cu firma in aceasta categorie, am explicat si care sunt firmele si activitatile neplatitoare de TVA.
Ati aflat cum se infiinteaza o filiala,sucursala sau punct de lucru de catre o firma romana sau straina,cum se suspenda activitatea unei firme,ce trebuie sa faceti la reluarea activitatii.
La capitolul TVA v-am tinut la curent cu Sistemul TVA la incasare si cotele de TVA
O firma sau un PFA are o activitate comerciala asa ca am vorbit despre principalele  contracte care se intocmesc intr-o firma: de vanzare- cumparare,de antrepriza,de comodat,de prestari servicii si altele.
Toate actele trebuiesc semnate de persoanele autorizate in firma,uneori le semnam electronic,asa ca v-am familiarizat cu semnatura electronica(doua art.)
O firma sau o persoana fizica autorizata de regula,angajeaza personal in baza Codului Muncii asa ca am abordat in unele articole teme precum contractul de munca,registrul salariatilor, salariile, contributiile   sociale,impozitul pe salarii,deduceri salarii,declaratiile depuse la autoritati,agentul de munca temporara,detasarea salariatilor,clauza de neconcurenta la contractele de munca.
Firmele care au ca obiect de activitate comertul cu amanuntul sau presteaza servicii direct catre populatie au nevoie de case de marcat fiscale-doua articole pe acesta tema si-au gasit locul pe blog.
Am scris despre practici comerciale cum ar fi reducerile de soldare, reducerile de  lichidare sau despre loteriile organizate in vederea publicitatii.
Daca tot am ajuns la publicitate va amintesc ca am scris si despre taxele locale de  publicitate.
La capitolul fiscalitate am scris cam despre toate tipurile de taxe si impozite directe  si indirecte: tva, impozit pe salarii, contributii sociale, impozit pe profit,accize ,taxe publicitate,impozit pe dividende, impozit pe reprezentanta.
La capitolul contabilitate am vorbit despre registrele de contabilitate,intocmirea si utilizarea documentelor financiar contabile,principiile contabile,refacerea documentelor disparute,distruse sau furate,dividende,sistemul simplificat de contabilitate,
contabilitatea  entitatilor fara scop patrimonial,bilant contabil,grupul fiscal unic,diverse tipuri de cheltuieli si deductibilitatea lor si multe altele.
A fost si monografie contabila, poate nu asa multa cat mi-am propus insa operatiuni  care se fac in absolut orice firma precum articolele contabile pentru salarii ,contributii sociale,inchiderea de an , repartizarea si plata a dividendelor,cheltuieli de protocol   sau articole contabile despre stocuri"
Rezulta  ca la aceea data aveam articole scrise din toate domeniile propuse(financiar,contabil,fiscal,comercial,resurse umane) insa nu epuizasem toate subiectele.
Am continuat sa scriu, am abordat noi subiecte referitoare  la firme( despre modificari  gen infiintare filiale,sucursale.puncte de lucru ,suspendare activitate la registrul comertului, inregistrarea sediilor secundare la organele fiscale,alte tipuri  de societati,v-am prezentat si codurile CAEN), v-am prezentat noi tipuri de contracte comerciale(factoring,franciza,leasing,lohn si altele),taxele si impozitele locale dar si modificari ale Codului Fiscal in 2014,veniturile din activitati independente-toate aceste teme si-au gasit locul in articole publicate  in acest an.
V-am explicat cum sa faceti inventarierea,cum sa evaluati stocurile.
La capitolul resurse umane  am scris despre delegarea salariatului, detasarea salariatului,suspendarea contractului,sanatate si securitate in munca,regulamentul de ordine interioara al firmei, v-am prezentat si nomenclatorul ocupatiilor din Romania.
Am afisat pe blog sediile centrale si unitatile subordonate ale 
principalelor institutii cu care intra in contact reprezentantul unei firme sau PFA: ANAF cu unitatile regionale,ANOFM si AJOFM-urile subordonate, CNPAS cu unitatile subordonate,ITM cu unitatile subordonate.
Gasiti pe blog si lista bancilor din Romania, am vorbit si despre credite si programe tip minimis, dar si despre multe  altele.
Acum cand se aproprie bilantul de doi ani constat cu satisfactie ca mi-am respectat intocmai promisiunea facuta atunci, 
mi-am indeplinit obiectivele pe car singura mi le-am propus.
Sper ca munca mea  a fost de folos si informatiile dar si sfaturile postate pe acest blog au fost utile categoriilor de persoane carora m-am adresat.
Informatiile furnizate prin intermediul acestor articole sunt in continuare actuale, perfect valabile si vor fi mult timp de  acum  incolo.
Unde au intervenit modificari legislative,am actualizat datele.
Desi ar putea parea ca acest articol-bilant se constituie intr-un fel de ramas bun,nu este asa.
Voi contiua sa scriu si sa public pe acest blog.
Daca as renunta acum,probabil blogul ar "cadea" in rezultatele de cautare sau poate fi sters  si ar fi pacat de toata informatia acumulata aici.
Voi pastra profilul blogului( in zona financiara) insa voi incerca sa abordez subiectele diferit, poate imi voi spune parerea  despre unele subiecte de actualitate din domeniu, poate voi  aborda si teme din zona financiara care intereseaza si persoanele fizice( nu numai in calitatea de salariat sau de conducator  de firma)
Desigur,va voi tine in continuare la curent cum modificarile legislative din domeniul financiar contabil,fiscal.
Aveti sugestii in legatura cu temele pe care le voi aborda in 
articolele urmatoare?
Le astept pana pe data de 10 dec 2014,inclusiv.
Puteti posta in comentarii la acest articol sugestiile dvs.






</head> <body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>"Totul despre firme" la a doua aniversare"<h2>

11/07/2014

Suspendarea contractului de munca din initiativa salariatului

In conformitate cu Legea 53/2003 Codul Muncii, cu actualizarile si completarile ulterioare,
suspendarea contractului individual de munca din initiativa salariatului poate surveni in urmatoarele situatii:
-concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la doi ani sau in cazul copilului cu handicap in varsta de pana la trei ani.
-concediu pentru ingrijirea copilului de pana la sapte ani sau pana la 18 ani pentru copilul cu handicap.
-concediu paternal
-concediu pentru formare profesionala
-exercitarea unor functii elective in cadrul organismelor profesionale ,pe timpul mandatului.
-participarea la greva.




</head> <body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Suspendarea contractului de munca din initiativa salariatului<h2>