12/29/2014

Un an nou fericit!

Va doresc petrecere frumoasa de Revelion 2015 iar noul sa va aduca sanatate ,bunastare,noroc,fericire, implinirea tuturor aspiratiilor pe plan profesional si personal.
                    La multi ani!



12/23/2014

CRACIUN FERICIT !

CRACIUN FERICIT!   MERRY CHRISTMAS!
                  
  
JOYEUX NOEL!        BUON NATALE!
      

FELIZ  NAVIDAD!  FROHE WEIHNACHTEN!

12/17/2014

Modificari coduri IBAN

Ordinul ministrului delegat pentru buget nr 1650/2014, publicat in monit oficial nr 900/11 dec 2014 modifica precizarile privind structura codurilor IBAN pentru  trezorerii.
Va redau mai jos extras din acest ordin.


În temeiul prevederilor art. 10 alin. (12) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 15 alin. (31) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2013, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul delegat pentru buget emite următorul ordin: Articolul IPrecizările privind structura codurilor IBAN aferente conturilor de cheltuieli şi venituri bugetare, precum şi conturilor de disponibilităţi deschise la unităţile Trezoreriei Statului, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.271/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 813 din 3 septembrie 2004, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 1 alineatul (1), litera a3) a literei A) va avea următorul cuprins: a3) pentru conturile de venituri bugetare ale bugetului Fondului pentru mediu şi bugetului Trezoreriei Statului codurile IBAN au următoarea structură:
pentru bugetul Fondului pentru mediu:RO zz TREZyyy 20 I cccccc xxxx, în care:
RO = codul de ţară;
zz = două caractere numerice de verificare, reprezentând cifra de control;
TREZ = caracterele corespunzătoare codului BIC al Trezoreriei Statului;
yyy = codul de identificare unic al unităţilor teritoriale ale Trezoreriei Statului, prevăzut în anexă;
20 = contul sintetic din planul de conturi al Trezoreriei Statului, respectiv 20 «Veniturile bugetelor instituţiilor publice din administraţia publică centrală»;
I = sursa de finanţare «bugetul Fondului pentru mediu»;
cccccc - indicator din Clasificaţia indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul nr. 1.954/2005, (capitol - format din primele două caractere numerice din clasificaţie/subcapitol/paragraf). În situaţia în care detalierea subdiviziunilor de venituri bugetare din Clasificaţia indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul nr. 1.954/2005, este efectuată numai la nivel de capitol şi subcapitol, cele două caractere aferente paragrafului se completează cu «00»;
xxxx - 4 caractere reprezentând câmp haşurat cu litera X;
pentru bugetul Trezoreriei Statului:RO zz TREZyyy 70 J cccccc xxxx, în care:
RO = codul de ţară;
zz = două caractere numerice de verificare, reprezentând cifra de control;
TREZ = caracterele corespunzătoare codului BIC al Trezoreriei Statului;
yyy = codul de identificare unic al unităţilor teritoriale ale Trezoreriei Statului, prevăzut în anexă;
70 = contul sintetic din planul de conturi al Trezoreriei Statului, respectiv 70 «Veniturile bugetelor instituţiilor publice din sectorul administraţiei centrale - acţiuni generale»;
J = sursa de finanţare «Bugetul Trezoreriei Statului»;
cccccc - indicator din Clasificaţia indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul nr. 1.954/2005, (capitol - format din primele două caractere numerice din clasificaţie/subcapitol/00 - pentru paragraf). În situaţia în care detalierea subdiviziunilor de venituri bugetare din Clasificaţia indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul nr. 1.954/2005, este efectuată numai la nivel de capitol şi subcapitol, cele două caractere aferente paragrafului se completează cu «00»;
xxxx - 4 caractere reprezentând câmp haşurat cu litera X; 2. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul IIPrevederile prezentului ordin intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2015. Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul delegat pentru buget, Darius-Bogdan Vâlcov
ANEXĂ(Anexă la precizări) Cod unic de identificare a unităţilor Trezoreriei Statului
Cod
Denumire
001
Trezorerie Alba
002
Trezorerie Operativă Alba Iulia
003
Trezorerie Operativă Blaj
004
Trezorerie Operativă Aiud

Cod
Denumire
005
Trezorerie Operativă Sebeş
006
Trezorerie Operativă Câmpeni
009
Trezorerie Operativă Cugir
020
Trezorerie Arad

Cod
Denumire
021
Trezorerie Operativă Arad
022
Trezorerie Operativă Chişinău-Criş
024
Trezorerie Operativă Ineu
025
Trezorerie Operativă Lipova
028
Trezorerie Operativă Sebiş
032
Trezorerie Operativă Săvârşin
045
Trezorerie Argeş
046
Trezorerie Operativă Piteşti
047
Trezorerie Operativă Câmpulung
048
Trezorerie Operativă Curtea de Argeş
049
Trezorerie Operativă Mioveni
050
Trezorerie Operativă Costeşti
051
Trezorerie Operativă Topoloveni
060
Trezorerie Bacău
061
Trezorerie Operativă Bacău
062
Trezorerie Operativă Oneşti
063
Trezorerie Operativă Moineşti
066
Trezorerie Operativă Buhuşi
071
Trezorerie Operativă Podu Turcului
075
Trezorerie Bihor
076
Trezorerie Operativă Oradea
078
Trezorerie Operativă Beiuş
081
Trezorerie Operativă Aleşd
082
Trezorerie Operativă Marghita
083
Trezorerie Operativă Salonta
100
Trezorerie Bistriţa-Năsăud
101
Trezorerie Operativă Bistriţa
102
Trezorerie Operativă Beclean
103
Trezorerie Operativă Năsăud
104
Trezorerie Operativă Sângeorz-Băi
115
Trezorerie Botoşani
116
Trezorerie Operativă Botoşani
117
Trezorerie Operativă Dorohoi
118
Trezorerie Operativă Darabani
119
Trezorerie Operativă Săveni
130
Trezorerie Braşov
131
Trezorerie Operativă Braşov
132
Trezorerie Operativă Făgăraş
133
Trezorerie Operativă Rupea
136
Trezorerie Operativă Săcele
137
Trezorerie Operativă Codlea
138
Trezorerie Operativă Râşnov
150
Trezorerie Brăila
151
Trezorerie Operativă Brăila
152
Trezorerie Operativă Însurăţei
153
Trezorerie Operativă Făurei
154
Trezorerie Operativă Ianca
165
Trezorerie Buzău
166
Trezorerie Operativă Buzău
167
Trezorerie Operativă Râmnicu Sărat
169
Trezorerie Operativă Pătârlagele
170
Trezorerie Operativă Pogoanele
180
Trezorerie Caraş-Severin
181
Trezorerie Operativă Reşiţa
182
Trezorerie Operativă Caransebeş
185
Trezorerie Operativă Moldova Nouă
187
Trezorerie Operativă Oraviţa

Cod
Denumire
188
Trezorerie Operativă Oţelul Roşu
190
Trezorerie Operativă Bozovici
200
Trezorerie Călăraşi
201
Trezorerie Operativă Călăraşi
202
Trezorerie Operativă Olteniţa
203
Trezorerie Operativă Lehliu-Gară
204
Trezorerie Operativă Budeşti
215
Trezorerie Cluj
216
Trezorerie Operativă Cluj-Napoca
217
Trezorerie Operativă Dej
218
Trezorerie Operativă Gherla
219
Trezorerie Operativă Turda
221
Trezorerie Operativă Huedin
230
Trezorerie Constanţa
231
Trezorerie Operativă Constanţa
232
Trezorerie Operativă Medgidia
233
Trezorerie Operativă Mangalia
236
Trezorerie Operativă Eforie
238
Trezorerie Operativă Hârşova
255
Trezorerie Covasna
256
Trezorerie Operativă Sfântul Gheorghe
257
Trezorerie Operativă Târgu Secuiesc
259
Trezorerie Operativă Baraolt
270
Trezorerie Dâmboviţa
271
Trezorerie Operativă Târgovişte
273
Trezorerie Operativă Găeşti
274
Trezorerie Operativă Moreni
275
Trezorerie Operativă Pucioasa
276
Trezorerie Operativă Titu
290
Trezorerie Dolj
291
Trezorerie Operativă Craiova
292
Trezorerie Operativă Băileşti
293
Trezorerie Operativă Calafat
294
Trezorerie Operativă Filiaşi
295
Trezorerie Operativă Segarcea
297
Trezorerie Operativă Bechet
305
Trezorerie Galaţi
306
Trezorerie Operativă Galaţi
307
Trezorerie Operativă Tecuci
308
Trezorerie Operativă Târgu Bujor
320
Trezorerie Giurgiu
321
Trezorerie Operativă Giurgiu
322
Trezorerie Operativă Bolintin-Vale
323
Trezorerie Operativă Mihăileşti
335
Trezorerie Gorj
336
Trezorerie Operativă Târgu Jiu
337
Trezorerie Operativă Târgu Cărbuneşti
338
Trezorerie Operativă Motru
339
Trezorerie Operativă Novaci
340
Trezorerie Operativă Rovinari
350
Trezorerie Harghita
351
Trezorerie Operativă Miercurea-Ciuc
352
Trezorerie Operativă Odorheiul Secuiesc
353
Trezorerie Operativă Gheorgheni
354
Trezorerie Operativă Topliţa
365
Trezorerie Hunedoara
366
Trezorerie Operativă Deva
367
Trezorerie Operativă Hunedoara
368
Trezorerie Operativă Petroşani

Cod
Denumire
369
Trezorerie Operativă Brad
370
Trezorerie Operativă Orăştie
371
Trezorerie Operativă Haţeg
390
Trezorerie Ialomiţa
391
Trezorerie Operativă Slobozia
392
Trezorerie Operativă Feteşti
393
Trezorerie Operativă Urziceni
405
Trezorerie Iaşi
406
Trezorerie Operativă Iaşi
407
Trezorerie Operativă Paşcani
408
Trezorerie Operativă Târgu Frumos
409
Trezorerie Operativă Hârlău
410
Trezorerie Operativă Răducăneni
420
Trezorerie Ilfov
421
Trezorerie Operativă Ilfov
422
Trezorerie Operativă Buftea
435
Trezorerie Maramureş
436
Trezorerie Operativă Baia Mare
437
Trezorerie Operativă Sighetul Marmaţiei
440
Trezorerie Operativă Târgu Lăpuş
441
Trezorerie Operativă Vişeul de Sus
460
Trezorerie Mehedinţi
461
Trezorerie Operativă Drobeta-Turnu Severin
462
Trezorerie Operativă Baia de Aramă
463
Trezorerie Operativă Orşova
464
Trezorerie Operativă Strehaia
465
Trezorerie Operativă Vânju Mare
475
Trezorerie Mureş
476
Trezorerie Operativă Târgu Mureş
477
Trezorerie Operativă Reghin
478
Trezorerie Operativă Sighişoara
479
Trezorerie Operativă Târnăveni
480
Trezorerie Operativă Luduş
482
Trezorerie Operativă Sovata
490
Trezorerie Neamţ
491
Trezorerie Operativă Piatra-Neamţ
492
Trezorerie Operativă Roman
493
Trezorerie Operativă Târgu Neamţ
494
Trezorerie Operativă Bicaz
505
Trezorerie Olt
506
Trezorerie Operativă Slatina
507
Trezorerie Operativă Caracal
508
Trezorerie Operativă Balş
509
Trezorerie Operativă Corabia
520
Trezorerie Prahova
521
Trezorerie Operativă Ploieşti
522
Trezorerie Operativă Câmpina
524
Trezorerie Operativă Mizil
526
Trezorerie Operativă Slănic
528
Trezorerie Operativă Vălenii de Munte
529
Trezorerie Operativă Buşteni
539
Trezorerie Operativă Brazi
545
Trezorerie Satu Mare
546
Trezorerie Operativă Satu Mare
547
Trezorerie Operativă Carei
548
Trezorerie Operativă Negreşti-Oaş
549
Trezorerie Operativă Tăşnad
560
Trezorerie Sălaj
561
Trezorerie Operativă Zalău
562
Trezorerie Operativă Cehu Silvaniei

Cod
Denumire
563
Trezorerie Operativă Şimleu Silvaniei
564
Trezorerie Operativă Jibou
575
Trezorerie Sibiu
576
Trezorerie Operativă Sibiu
577
Trezorerie Operativă Mediaş
578
Trezorerie Operativă Agnita
581
Trezorerie Operativă Avrig
585
Trezorerie Operativă Sălişte
590
Trezorerie Suceava
591
Trezorerie Operativă Suceava
592
Trezorerie Operativă Câmpulung Moldovenesc
593
Trezorerie Operativă Fălticeni
594
Trezorerie Operativă Gura Humorului
595
Trezorerie Operativă Rădăuţi
596
Trezorerie Operativă Siret
597
Trezorerie Operativă Vatra Dornei
605
Trezorerie Teleorman
606
Trezorerie Operativă Alexandria
607
Trezorerie Operativă Turnu Măgurele
608
Trezorerie Operativă Roşiori de Vede
609
Trezorerie Operativă Videle
610
Trezorerie Operativă Zimnicea
620
Trezorerie Operativă Timiş
621
Trezorerie Operativă Timişoara
623
Trezorerie Operativă Lugoj
624
Trezorerie Operativă Deta
625
Trezorerie Operativă Jimbolia
626
Trezorerie Operativă Buziaş
627
Trezorerie Operativă Sânnicolau Mare
628
Trezorerie Operativă Făget
640
Trezorerie Tulcea
641
Trezorerie Operativă Tulcea
642
Trezorerie Operativă Măcin
644
Trezorerie Operativă Sulina
645
Trezorerie Operativă Babadag
646
Trezorerie Operativă Baia
655
Trezorerie Vaslui
656
Trezorerie Operativă Vaslui
657
Trezorerie Operativă Bârlad
658
Trezorerie Operativă Huşi
659
Trezorerie Operativă Negreşti
670
Trezorerie Vâlcea
671
Trezorerie Operativă Râmnicu Vâlcea
672
Trezorerie Operativă Drăgăşani
674
Trezorerie Operativă Horezu
676
Trezorerie Operativă Gura Lotrului
679
Trezorerie Operativă Bălceşti
682
Trezorerie Operativă Băbeni
690
Trezorerie Vrancea
691
Trezorerie Operativă Focşani
692
Trezorerie Operativă Adjud
694
Trezorerie Operativă Panciu
700
Trezorerie Operativă Bucureşti
701
Trezorerie Operativă Sector 1
702
Trezorerie Operativă Sector 2
703
Trezorerie Operativă Sector 3
704
Trezorerie Operativă Sector 4
705
Trezorerie Operativă Sector 5
706
Trezorerie Operativă Sector 6
999
Trezorerie Operativă centrală



</head>
<body>
<h1> http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Modificari coduri IBAN<h2>

12/16/2014

Majorarea salariului minim brut

In monitorul oficial nr 902/11.12.2014 a fost publicata HG 1091/10 dec 2014 prin care se stabileste salariul minim brut pe tara .
Conform  acestei hotarari,incepand cu 01ianuarie 2015 salariul minim brut pe tara garantat in plata se stabileste la 975 lei pentru un program complet de lucru.
Programul complet de lucru inseamna o medie de 168,667 ore pe luna, tariful orar pentru munca depusa fiind de  5,781 lei.
De al 1 iulie 2015 salariul minim brut pe tara garantat in plata se va majora la 1050 lei, la un program complet de lucru( in medie 168,667 ore) adica 6,225 lei tarif orar.
Toti angajatorii au obligatia ca incepand cu data de 01 ianuarie 2015 sa puna in aplicare aceste prevederi.
Stabilirea unui salariu mai mic pentru angajatii cu contract individual de munca constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda intre 1000 si 2000 lei.
Constatarea contraventiei se face de catre ITM.



</head> <body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Majorarea salariului minim brut<h2>

11/27/2014

Citat despre inovatie

"Uneori,cand inovezi, faci greseli. Esteideal sa le recunosti inca de la inceput si sa inbunatatesti alte inovatii"
(Steve Jobs)

11/25/2014

Citat despre realizari

"Cele mai multe lucruri importante au fost realizate de acei  oameni care au continuat sa incerce chiar si atunci cand nu mai exista speranta."
(Dale Carnegie)

11/17/2014

Evolutia PIB in anul 2014

Conform datelor oficiale furnizate de Institutul National de Statistica, PIB(produsul intern brut)in trim al III-lea 2014 a fost mai mare cu 1,9% fata de PIB din trim.al II-lea 2014 ( in valoare reala)iar fata de trim al III-lea 2013 a inregistrat o crestere cu 3.2% in valoare bruta si cu 3,3% dupa ajustare.
In primele noua luni ale anului 2014,PIB a crescut fata de aceeasi perioada din anul 2013 ,cu 2,8% in valoare bruta, respectiv cu 3,1% dupa ajustare.
Dupa revizuire,INS a anuntat ca PIB a scazut in trimestrul al II-lea 2014 cu 0,3% fata de trimestrul I 2014 si a crescut in trimestrul I 2014 cu 0,5% fata de trimestrul al IV-lea din 2013.





</head> <body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Evolutia PIB in anul 2014<h2>

11/15/2014

Citat despre concurenta

"Concurenta scoate ce este mai bun dintr-un produs si ce este mai rau din oameni"
(David Sarnoff)

11/14/2014

Reglementari noi pentru RCA

In Monitorul Oficial nr 826/12.nov 2014 a fost publicata  Norma ASF privind RCA.
Norma introduce reguli noi in privinta RCA si abroga Ordinul CSA nr 14/2011.
Conform normei mai sus mentionate,de la 1 ianuarie 2015 se specifica pe polita de asigurare obligatorie comisionul de intermediere aplicat asupra primei, atat in valoare bruta,cat si ca
procent.
Pentru vehiculele inmatriculate in Romania, si in 2015,ca si  pana acum,polita se va putea incheia pe o perioada de sase  luni sau un an.
Pentru vehiculele inmatriculate in state membre UE,care urmeaza sa fie importate in Romania,RCA se incheie pe o perioada de  maximum 30 de zile  de la data cand au intrat in   posesia proprietarului
In cazul vehiculelor care urmeaza sa fie exportate,RCA se incheie pentru o perioada de 30 de zile.
In cazul vehiculelor autorizate provizoriu pentru circulatie-RCA se incheie pe 30 de zile,insa nu trebuie sa depaseasca cumulat 90 de zile.
Se modifica si modul de calcul al politelor RCA,se stabilesc tarife de prima in functie de categoriile de riscuri.
Aproape sigur,valoarea primei de asigurare se va majora de la 1 ianuarie 2015.



</head> <body>

<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Reglementari noi pentru RCA<h2>


11/10/2014

"TOTUL DESPRE FIRME" la a doua aniversare

 "Ofera un peste unui om  si il hranesti pentru o zi.
Invata-l sa prinda peste si il hranesti pentru o viata  intreaga."
 (Anne Thackeray Ritchie)

 
 Fix peste o luna, pe 10 decembrie 2014 se implinesc doi de  cand am publicat primul articol pe blogul "Totul despre  firme.De la comercial la financiar contabil".
Doi ani de existenta a blogului,doi ani de cand am capatat o  noua "competenta "-aceea de blogger.
In postarea "Despre blog" ce se dorea a fi un fel de  "cuvant  
inainte" sau prefata,cum vreti sa ii spuneti,va anuntam ca:
"
Mi-am propus ca pe acest blog sa postez informatie gratuita si sistematizata despre firme(societati comerciale ) dar si despre P.F.A. de la constituire si autorizare,trecand prin etapele de inceput(de la infiintarea unei filiale, a unui punct de lucru  la procurarea de mijloace fixe necesare desfasurarii  activitatii,
de la primele angajari de personal la primele contracte comerciale incheiate),continuand cu informatii utile si sugestii referitoare la activitatea curenta a firmei si mergand pana la informatii despre dizolvarea firmei ( nu va doresc totusi sa ajungeti acolo).
      Isi vor gasi un loc important pe blog informatii din domeniul financiar contabil( de la intocmirea si arhivarea documentelor la monografie contabila, de la Codul Fiscal explicat la date despre intocmirea bilantului contabil)
   Ma adresez celor care dintr-un motiv sau altul au decis sa devina independenti din punct de vedere profesional  demarandu-si propria afacere fie prin infiintarea unei societati comerciale fie ca persoane
fizice autorizate si fiind la inceput de drum au nevoie sa obtina cat mai mute date despre infiintarea/ administrarea/ tinerea evidentelor unei S.C sau P.F.A.
  Sper ca postarile mele de pe acest blog sa fie utile si tinerilor specialisti din domeniul financiar contabil,care fiind la inceput de drum doresc sa acumuleze cat mai multa informatie din acest domeniu, dar si specialistilor care pur si simplu vor sa stie si alta opinie sau vor sa isi spuna opinia lor."

La putin timp de la implinirea unui an de existenta a blogului,
intr-un articol-bilant marcam indeplinirea majoritatii obiectivelor pe care mi le-am propus la deschiderea blogului.
Citez din acel articol:
"Am inceput prin a va prezenta in primele articole care sunt tipurile de societati comerciale ce pot fi infiintate in Romania conform legislatiei in vigoare(v-am vorbit depre societatile in nume colectiv, in comandita simpla ,societatile pe actiuni,
societatile cu raspundere limitata) Am facut comparatii intre ele(asemanari si deosebiri intre tipurile de societati) ca sa va fie mai usor sa va hotarati ce tip de firma sa va faceti,v-am spus ce trebuie sa contina un act constitutiv al unei firme,ce forma litati trebuie sa indepliniti si ce tarife se practica la Registrul Comertului pentru infiintarea diferitelor tipuri de societati.Am vorbit si despre infiintarea  PFA.
Am incercat sa va familiarizez cu termenul de microintreprindere(doua articole stau  marturie in sensul acesta) ca sa stiti daca va incadrati sau nu cu firma in aceasta categorie, am explicat si care sunt firmele si activitatile neplatitoare de TVA.
Ati aflat cum se infiinteaza o filiala,sucursala sau punct de lucru de catre o firma romana sau straina,cum se suspenda activitatea unei firme,ce trebuie sa faceti la reluarea activitatii.
La capitolul TVA v-am tinut la curent cu Sistemul TVA la incasare si cotele de TVA
O firma sau un PFA are o activitate comerciala asa ca am vorbit despre principalele  contracte care se intocmesc intr-o firma: de vanzare- cumparare,de antrepriza,de comodat,de prestari servicii si altele.
Toate actele trebuiesc semnate de persoanele autorizate in firma,uneori le semnam electronic,asa ca v-am familiarizat cu semnatura electronica(doua art.)
O firma sau o persoana fizica autorizata de regula,angajeaza personal in baza Codului Muncii asa ca am abordat in unele articole teme precum contractul de munca,registrul salariatilor, salariile, contributiile   sociale,impozitul pe salarii,deduceri salarii,declaratiile depuse la autoritati,agentul de munca temporara,detasarea salariatilor,clauza de neconcurenta la contractele de munca.
Firmele care au ca obiect de activitate comertul cu amanuntul sau presteaza servicii direct catre populatie au nevoie de case de marcat fiscale-doua articole pe acesta tema si-au gasit locul pe blog.
Am scris despre practici comerciale cum ar fi reducerile de soldare, reducerile de  lichidare sau despre loteriile organizate in vederea publicitatii.
Daca tot am ajuns la publicitate va amintesc ca am scris si despre taxele locale de  publicitate.
La capitolul fiscalitate am scris cam despre toate tipurile de taxe si impozite directe  si indirecte: tva, impozit pe salarii, contributii sociale, impozit pe profit,accize ,taxe publicitate,impozit pe dividende, impozit pe reprezentanta.
La capitolul contabilitate am vorbit despre registrele de contabilitate,intocmirea si utilizarea documentelor financiar contabile,principiile contabile,refacerea documentelor disparute,distruse sau furate,dividende,sistemul simplificat de contabilitate,
contabilitatea  entitatilor fara scop patrimonial,bilant contabil,grupul fiscal unic,diverse tipuri de cheltuieli si deductibilitatea lor si multe altele.
A fost si monografie contabila, poate nu asa multa cat mi-am propus insa operatiuni  care se fac in absolut orice firma precum articolele contabile pentru salarii ,contributii sociale,inchiderea de an , repartizarea si plata a dividendelor,cheltuieli de protocol   sau articole contabile despre stocuri"
Rezulta  ca la aceea data aveam articole scrise din toate domeniile propuse(financiar,contabil,fiscal,comercial,resurse umane) insa nu epuizasem toate subiectele.
Am continuat sa scriu, am abordat noi subiecte referitoare  la firme( despre modificari  gen infiintare filiale,sucursale.puncte de lucru ,suspendare activitate la registrul comertului, inregistrarea sediilor secundare la organele fiscale,alte tipuri  de societati,v-am prezentat si codurile CAEN), v-am prezentat noi tipuri de contracte comerciale(factoring,franciza,leasing,lohn si altele),taxele si impozitele locale dar si modificari ale Codului Fiscal in 2014,veniturile din activitati independente-toate aceste teme si-au gasit locul in articole publicate  in acest an.
V-am explicat cum sa faceti inventarierea,cum sa evaluati stocurile.
La capitolul resurse umane  am scris despre delegarea salariatului, detasarea salariatului,suspendarea contractului,sanatate si securitate in munca,regulamentul de ordine interioara al firmei, v-am prezentat si nomenclatorul ocupatiilor din Romania.
Am afisat pe blog sediile centrale si unitatile subordonate ale 
principalelor institutii cu care intra in contact reprezentantul unei firme sau PFA: ANAF cu unitatile regionale,ANOFM si AJOFM-urile subordonate, CNPAS cu unitatile subordonate,ITM cu unitatile subordonate.
Gasiti pe blog si lista bancilor din Romania, am vorbit si despre credite si programe tip minimis, dar si despre multe  altele.
Acum cand se aproprie bilantul de doi ani constat cu satisfactie ca mi-am respectat intocmai promisiunea facuta atunci, 
mi-am indeplinit obiectivele pe car singura mi le-am propus.
Sper ca munca mea  a fost de folos si informatiile dar si sfaturile postate pe acest blog au fost utile categoriilor de persoane carora m-am adresat.
Informatiile furnizate prin intermediul acestor articole sunt in continuare actuale, perfect valabile si vor fi mult timp de  acum  incolo.
Unde au intervenit modificari legislative,am actualizat datele.
Desi ar putea parea ca acest articol-bilant se constituie intr-un fel de ramas bun,nu este asa.
Voi contiua sa scriu si sa public pe acest blog.
Daca as renunta acum,probabil blogul ar "cadea" in rezultatele de cautare sau poate fi sters  si ar fi pacat de toata informatia acumulata aici.
Voi pastra profilul blogului( in zona financiara) insa voi incerca sa abordez subiectele diferit, poate imi voi spune parerea  despre unele subiecte de actualitate din domeniu, poate voi  aborda si teme din zona financiara care intereseaza si persoanele fizice( nu numai in calitatea de salariat sau de conducator  de firma)
Desigur,va voi tine in continuare la curent cum modificarile legislative din domeniul financiar contabil,fiscal.
Aveti sugestii in legatura cu temele pe care le voi aborda in 
articolele urmatoare?
Le astept pana pe data de 10 dec 2014,inclusiv.
Puteti posta in comentarii la acest articol sugestiile dvs.






</head> <body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>"Totul despre firme" la a doua aniversare"<h2>

11/07/2014

Suspendarea contractului de munca din initiativa salariatului

In conformitate cu Legea 53/2003 Codul Muncii, cu actualizarile si completarile ulterioare,
suspendarea contractului individual de munca din initiativa salariatului poate surveni in urmatoarele situatii:
-concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la doi ani sau in cazul copilului cu handicap in varsta de pana la trei ani.
-concediu pentru ingrijirea copilului de pana la sapte ani sau pana la 18 ani pentru copilul cu handicap.
-concediu paternal
-concediu pentru formare profesionala
-exercitarea unor functii elective in cadrul organismelor profesionale ,pe timpul mandatului.
-participarea la greva.




</head> <body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Suspendarea contractului de munca din initiativa salariatului<h2>

10/30/2014

Program OPFV actualizat

ANAF a actualizat programul informatic pentru editarea ordinelor de plata si foilor de varsamant .
Baza legala OMFP 246/2005, OMEF 1294/2007 cu toate completarile ulterioare.
Acualizarea s-a efectuat pe data de 22.10.2014
Puteti descarca programul de pe site-ul ANAF , de la rubrica "programe utile" .
Puteti urma link-ul de mai jos pentru descarcarea fisierului: de pe aceeasi pagina puteti descarca si alte programe  utile puse la dispozitia contribuabililor. 
Program informatic pentru OPFV






</head><body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Program OPFV actualizat<h2>

10/24/2014

Vreti sa obtineti informatii despre partenerii de afaceri europeni?

Vreti sa incheiati o afacere cu o firma  cu sediul in Europa?
Vreti sa informatii despre acea firma  inainte sa semnati contractul?
Puteti accesa site-ul Justice Europa.eu,alegeti "ro" pentru portalul tradus in limba romana.
Comisia Europeana in colaborare cu registrele de insolventa din tarile europene a dezvoltat un serviciu prin care se pot obtine informatii despre entitatile membre ale  Uniunii Europene prin intermediul portalului mai sus mentionat.
Pentru tari ca Austria,Germania,Olanda,Republica Ceha,Estonia,Slovenia obtineti informatii in limba romana gratuite.
Romania ofera si ea asemenea informatii prin intermediul portalului ONRC.
Nu toate tarille au registre de insolventa.ex:Franta.
Nu in toate tarile exista posibilitatea accesatii gratuite a informatiilor.
Mod de utilizare:
Accesati portalul mai sus mentionat,dati click pe rubrica "Registre" apoi alegeti tar aunde isi are sediul /domiciliul persoana verificata dand click pe steagul tarii respective din lista aflata in partea dreapta a ecranului.
Veti ajunge pe site-ul registrului de insolventa al tarii respective,de acolo urmati intructiunile de pe site pentru a accesa informatiile  de care aveti nevoie.
In tarile in care informatiile sunt contra cost , se afiseaza si costul.




</head><body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Vreti sa obtineti informatii despre partenerii de afaceri europeni?<h2>

10/17/2014

Trezoreria va accepta plata cu cardul pentru impozitele datorate bugetului de stat

OUG 62/2014 publicata in Monitorul Oficial nr 729 din 06 octombrie 2014 compleri care pot fi platite cu cardul,nivelul comisioanelor,entitatea care suporta comisionul.
Pentru aplicarea acestei OUG se vor emite norme metodologice.
La aparitia normelor metodologice voi reveni cu detalii.

teaza OUG 146/2012 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria  statului.
Articolul 5/3 introdus prin OUG 62/2014 prevede ca Ministerul Finantelor prin Trezoreria Statului poate accepta plati electronice cu carduri de plata din partea contribuabililor persoane fizice sau juridice a obligatiilor fiscale.
Trezoreriile vor fi autorizate in cel putin unul din sistemele de plata Mastercard,VISA sau alte sisteme de plata similare.
Comisioanele aferente platilor efectuate cu cardul de catre persoanele fizice se suporta de la bugetul statului.
In privinta platilor efectuate cu cardul de persoanele juridice,se vor stabili prin ordin al ministrului finantelor tipurile de venitu




</head><body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Trezoreria va accepta plata cu cardul pentru impozite<h2>