4/18/2019

Cum alegem denumirea firmei

 

Sa zicem ca vreti sa va infiintati o firma.
Pe langa alegerea obiectului de activitate ( sau obiect principal de activitate si obiecte secundare de activitate) capital social, sediu, etc trebuie sa stabiliti si denumirea firmei.
Ei bine, aveti niste preferinte, desigur , face o lista scurta cu cateva denumire, spre a va opri in final la una singura.
 Sa stiti ca nu este chiar asa de simplu, trebuie sa tineti cont de unele condiţii generale şi speciale de legalitate, de disponibilitate şi de distinctivitate faţă de firmele înregistrate în registrul comerţului sau rezervate în vederea înregistrării.
Iata care sunt aceste conditii ce trebuiesc indeplinite cumulativ:
-denumirea  trebuie să fie scrisă cu caractere latine, în primul rând în limba română, şi să nu producă confuzie cu alte firme sau denumiri înregistrate anterior, iar dreptul de folosinţă exclusivă asupra firmei se dobândeşte doar prin înscrierea acesteia în registrul comerţului.
- firma este disponibilă, adică susceptibilă de a fi apropriată de un profesionist, atunci când nu aparţine altui profesionist prin înregistrarea ei anterioară în registrul comerţului.
- firma este distinctivă atunci când constă într-o denumire care nu este necesară, generică sau uzuală şi atunci când nu este identică sau similară cu alte firme înregistrate anterior în registrul comerţului.
Distinctivitatea firmei se apreciază atât din punctul de vedere al grafiei, cât şi al topicii cuvintelor care formează denumirea. Nu reprezintă elemente de distinctivitate:
    - articularea cuvintelor;
    - inversarea ordinii cuvintelor care au intrat în componenţa unei firme înregistrate sau rezervate;
    - dublarea uneia sau mai multora dintre literele ori cifrele care au intrat în componenţa unei firme înregistrate sau rezervate;
    - adăugarea sau eliminarea adverbelor, prepoziţiilor, conjuncţiilor, numerelor, semnelor de punctuaţie şi a altor particularităţi similare, precum şi a abrevierilor care nu sunt de natură să schimbe înţelesul denumirii;
    - folosirea unor cuvinte diferite din punct de vedere semantic, dar identice fonetic;
   - folosirea unor prescurtări ale cuvintelor care intră în componenţa unei firme înregistrate sau rezervate;
    - utilizarea simbolurilor echivalente literelor şi cuvintelor, de exemplu, @, #, % etc.;
    h) folosirea/neflosirea diacriticelor;
    - adăugarea, eliminarea sau înlocuirea unei părţi din denumirea înregistrată sau rezervată, dacă adăugarea, eliminarea sau înlocuirea nu schimbă înţelesul firmei sau utilizarea cuvintelor "grup", "holding", "company", "trust", "com", "trans" ori altele asemenea;
    -adăugarea cuvântului "România" indiferent de limba în care este redat.