10/06/2014

Sanatatea si securitatea in munca

Conform Codului Muncii angajatorul are responsabilitatea sa ia masurile necesare pentru activitatile de prevenire a riscurilor profesionale de informare ,pregatire si de organizarea protectiei muncii  si a mijloacelor necesare acesteia.
Masurile luate de angajator pentru sanatatea si protectia in munca nu pot determina obligatii financiare  pentru salariati.
Obligatiile salariatilor in domeniul securitatii in munca nu afecteaza responsabilitatile angajatorului.
La punerea in aplicare a masurilor de prevenire a riscurilor profesionale,de informare si pregatire a salariatilor in domeniu,angajatorul va tine seama de principii ca:
-evitarea riscurilor
-evaluarea riscurilor care nu pot fi evitate
-combaterea riscurilor la sursa
-luarea in considerare a evolutiei tehnicii
-inlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce nu este periculos sau cu ceea ce  este  mai putin periculos
-adaptarea muncii la om,mai ales in privinta proiectarii locurilor de munca si alegerii echipamentelor si metodelor de munca si productie
-planificarea prevenirii
-adoptarea masurilor de protectie colectiva cu prioritate fata de masurile de protectie  individuala
-instiintarea salariatilor despre instructiunile corespunzatoare.
Angajatorul are obligatia sa instruiasca periodic salariatii in domeniul securitatii in munca precum si la angajarea sau atunci cand se fac modificari legislative in domeniu.



</head.<body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Sanatatea si securitatea in munca<h2>