11/10/2014

"TOTUL DESPRE FIRME" la a doua aniversare

 "Ofera un peste unui om  si il hranesti pentru o zi.
Invata-l sa prinda peste si il hranesti pentru o viata  intreaga."
 (Anne Thackeray Ritchie)

 
 Fix peste o luna, pe 10 decembrie 2014 se implinesc doi de  cand am publicat primul articol pe blogul "Totul despre  firme.De la comercial la financiar contabil".
Doi ani de existenta a blogului,doi ani de cand am capatat o  noua "competenta "-aceea de blogger.
In postarea "Despre blog" ce se dorea a fi un fel de  "cuvant  
inainte" sau prefata,cum vreti sa ii spuneti,va anuntam ca:
"
Mi-am propus ca pe acest blog sa postez informatie gratuita si sistematizata despre firme(societati comerciale ) dar si despre P.F.A. de la constituire si autorizare,trecand prin etapele de inceput(de la infiintarea unei filiale, a unui punct de lucru  la procurarea de mijloace fixe necesare desfasurarii  activitatii,
de la primele angajari de personal la primele contracte comerciale incheiate),continuand cu informatii utile si sugestii referitoare la activitatea curenta a firmei si mergand pana la informatii despre dizolvarea firmei ( nu va doresc totusi sa ajungeti acolo).
      Isi vor gasi un loc important pe blog informatii din domeniul financiar contabil( de la intocmirea si arhivarea documentelor la monografie contabila, de la Codul Fiscal explicat la date despre intocmirea bilantului contabil)
   Ma adresez celor care dintr-un motiv sau altul au decis sa devina independenti din punct de vedere profesional  demarandu-si propria afacere fie prin infiintarea unei societati comerciale fie ca persoane
fizice autorizate si fiind la inceput de drum au nevoie sa obtina cat mai mute date despre infiintarea/ administrarea/ tinerea evidentelor unei S.C sau P.F.A.
  Sper ca postarile mele de pe acest blog sa fie utile si tinerilor specialisti din domeniul financiar contabil,care fiind la inceput de drum doresc sa acumuleze cat mai multa informatie din acest domeniu, dar si specialistilor care pur si simplu vor sa stie si alta opinie sau vor sa isi spuna opinia lor."

La putin timp de la implinirea unui an de existenta a blogului,
intr-un articol-bilant marcam indeplinirea majoritatii obiectivelor pe care mi le-am propus la deschiderea blogului.
Citez din acel articol:
"Am inceput prin a va prezenta in primele articole care sunt tipurile de societati comerciale ce pot fi infiintate in Romania conform legislatiei in vigoare(v-am vorbit depre societatile in nume colectiv, in comandita simpla ,societatile pe actiuni,
societatile cu raspundere limitata) Am facut comparatii intre ele(asemanari si deosebiri intre tipurile de societati) ca sa va fie mai usor sa va hotarati ce tip de firma sa va faceti,v-am spus ce trebuie sa contina un act constitutiv al unei firme,ce forma litati trebuie sa indepliniti si ce tarife se practica la Registrul Comertului pentru infiintarea diferitelor tipuri de societati.Am vorbit si despre infiintarea  PFA.
Am incercat sa va familiarizez cu termenul de microintreprindere(doua articole stau  marturie in sensul acesta) ca sa stiti daca va incadrati sau nu cu firma in aceasta categorie, am explicat si care sunt firmele si activitatile neplatitoare de TVA.
Ati aflat cum se infiinteaza o filiala,sucursala sau punct de lucru de catre o firma romana sau straina,cum se suspenda activitatea unei firme,ce trebuie sa faceti la reluarea activitatii.
La capitolul TVA v-am tinut la curent cu Sistemul TVA la incasare si cotele de TVA
O firma sau un PFA are o activitate comerciala asa ca am vorbit despre principalele  contracte care se intocmesc intr-o firma: de vanzare- cumparare,de antrepriza,de comodat,de prestari servicii si altele.
Toate actele trebuiesc semnate de persoanele autorizate in firma,uneori le semnam electronic,asa ca v-am familiarizat cu semnatura electronica(doua art.)
O firma sau o persoana fizica autorizata de regula,angajeaza personal in baza Codului Muncii asa ca am abordat in unele articole teme precum contractul de munca,registrul salariatilor, salariile, contributiile   sociale,impozitul pe salarii,deduceri salarii,declaratiile depuse la autoritati,agentul de munca temporara,detasarea salariatilor,clauza de neconcurenta la contractele de munca.
Firmele care au ca obiect de activitate comertul cu amanuntul sau presteaza servicii direct catre populatie au nevoie de case de marcat fiscale-doua articole pe acesta tema si-au gasit locul pe blog.
Am scris despre practici comerciale cum ar fi reducerile de soldare, reducerile de  lichidare sau despre loteriile organizate in vederea publicitatii.
Daca tot am ajuns la publicitate va amintesc ca am scris si despre taxele locale de  publicitate.
La capitolul fiscalitate am scris cam despre toate tipurile de taxe si impozite directe  si indirecte: tva, impozit pe salarii, contributii sociale, impozit pe profit,accize ,taxe publicitate,impozit pe dividende, impozit pe reprezentanta.
La capitolul contabilitate am vorbit despre registrele de contabilitate,intocmirea si utilizarea documentelor financiar contabile,principiile contabile,refacerea documentelor disparute,distruse sau furate,dividende,sistemul simplificat de contabilitate,
contabilitatea  entitatilor fara scop patrimonial,bilant contabil,grupul fiscal unic,diverse tipuri de cheltuieli si deductibilitatea lor si multe altele.
A fost si monografie contabila, poate nu asa multa cat mi-am propus insa operatiuni  care se fac in absolut orice firma precum articolele contabile pentru salarii ,contributii sociale,inchiderea de an , repartizarea si plata a dividendelor,cheltuieli de protocol   sau articole contabile despre stocuri"
Rezulta  ca la aceea data aveam articole scrise din toate domeniile propuse(financiar,contabil,fiscal,comercial,resurse umane) insa nu epuizasem toate subiectele.
Am continuat sa scriu, am abordat noi subiecte referitoare  la firme( despre modificari  gen infiintare filiale,sucursale.puncte de lucru ,suspendare activitate la registrul comertului, inregistrarea sediilor secundare la organele fiscale,alte tipuri  de societati,v-am prezentat si codurile CAEN), v-am prezentat noi tipuri de contracte comerciale(factoring,franciza,leasing,lohn si altele),taxele si impozitele locale dar si modificari ale Codului Fiscal in 2014,veniturile din activitati independente-toate aceste teme si-au gasit locul in articole publicate  in acest an.
V-am explicat cum sa faceti inventarierea,cum sa evaluati stocurile.
La capitolul resurse umane  am scris despre delegarea salariatului, detasarea salariatului,suspendarea contractului,sanatate si securitate in munca,regulamentul de ordine interioara al firmei, v-am prezentat si nomenclatorul ocupatiilor din Romania.
Am afisat pe blog sediile centrale si unitatile subordonate ale 
principalelor institutii cu care intra in contact reprezentantul unei firme sau PFA: ANAF cu unitatile regionale,ANOFM si AJOFM-urile subordonate, CNPAS cu unitatile subordonate,ITM cu unitatile subordonate.
Gasiti pe blog si lista bancilor din Romania, am vorbit si despre credite si programe tip minimis, dar si despre multe  altele.
Acum cand se aproprie bilantul de doi ani constat cu satisfactie ca mi-am respectat intocmai promisiunea facuta atunci, 
mi-am indeplinit obiectivele pe car singura mi le-am propus.
Sper ca munca mea  a fost de folos si informatiile dar si sfaturile postate pe acest blog au fost utile categoriilor de persoane carora m-am adresat.
Informatiile furnizate prin intermediul acestor articole sunt in continuare actuale, perfect valabile si vor fi mult timp de  acum  incolo.
Unde au intervenit modificari legislative,am actualizat datele.
Desi ar putea parea ca acest articol-bilant se constituie intr-un fel de ramas bun,nu este asa.
Voi contiua sa scriu si sa public pe acest blog.
Daca as renunta acum,probabil blogul ar "cadea" in rezultatele de cautare sau poate fi sters  si ar fi pacat de toata informatia acumulata aici.
Voi pastra profilul blogului( in zona financiara) insa voi incerca sa abordez subiectele diferit, poate imi voi spune parerea  despre unele subiecte de actualitate din domeniu, poate voi  aborda si teme din zona financiara care intereseaza si persoanele fizice( nu numai in calitatea de salariat sau de conducator  de firma)
Desigur,va voi tine in continuare la curent cum modificarile legislative din domeniul financiar contabil,fiscal.
Aveti sugestii in legatura cu temele pe care le voi aborda in 
articolele urmatoare?
Le astept pana pe data de 10 dec 2014,inclusiv.
Puteti posta in comentarii la acest articol sugestiile dvs.






</head> <body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>"Totul despre firme" la a doua aniversare"<h2>