Actul normativ a intrat in vigoare la 1 ian 2016.
Organul fiscal central competent elibereaza certificatul de atestare fiscala in urmatoarele situatii:
-la solicitarea contribuabilior/platitorilor prin depunerea unei cereri
-la solicitatrea institutiilor,autoritatilor publice,in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare,prin depunerea unei adrese de eliberare a certificatului.
-din oficiu,in situatia in care se schimba compententa de administrare a creantelor fiscale ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau alte situatii prevazute de lege.
-la solicitarea detinatorilor de titluri de participare la o societate,prin depunerea unei cereri.
-la solicitatea notarilor publici,pentru persoana fizica pentru care se dezbate succesiunea,prin depunerea unei cereri.
Cererea/adresa de solicitare se depun la registratura organului fiscal compentent,prin posta sau cu scrisoare recomanda
ta cu confirmare de primire sau prin intermediul serviciului Spatiul privat virtual.
Cererea se poate transmite si prin alte mijloace de comunicare la distanta.
Certificatul de atestare fiscala se elibereaza in maximum 3 zile lucratoare de la depunerea cererii.