Asa cum am promis intr-un articol anterior voi arata astazi care sunt formalitatile pentru achizitioanrea si fiscalizarea aparatelor de marcat electronice fiscale.
Ordonanta 28/1999 republicata ,cu actualizarile si completarile ulterioare,cuprinde in categoria aparatelor de marcat electronice fiscale casele de marcat dar si alte sisteme ce includ dispozitive cu functii de case de marcat.
Casele de marcat fiscale sau dispozitivele mai sus mentionate pot fi achizitionate impreuna cu produsele complementare acestora(ex: role de casa) numai de la distribuitori autorizati pe baza de contract.
Pentru fiscalizarea caselor de marcat trebuie depus un dosar la sediile ANAF locale(pentru Bucuresti sediul DGFP) care sa cuprinda urmatoarele inscrisuri:
-copie contract de spatiu
-copie act constitutiv al firmei
-copie CUI
-certificat de inregistrare in scopuri de TVA (pentru platitorii de TVA)
-declaratie pe propria raspundere in legatura cu folosirea casei
Este necesara si stampila firmei.
Dosarul se va depune de catre administratorul firmei sau unul dintre asociati.
In caz contrar,persoana care depune dosarul trebuie sa aiba imputernicire avocatiala sau procura notariala.
Dosarul se aproba in termen de 5 zile lucratoare.
Dupa aprobare se merge din nou la distribuitor( firma de la care ati cumparat) care fiscalizeaza casa( se introduc: seria fiscala a casei de marcat si datele fiscale ale firmei( denumirea firmei,adresa punctului de lucru unde va fi folosita casa,CUI,CIF)
Operatorii economici care utilizeaza case de marcat fiscale au obligatia sa predea memoria fiscala la DGFP judetene,respectiv DGFP Bucuresti in urmatoarele situatii:
1.la umplerea memoriei fiscale.
2.atunci cand memoria se defecteaza si trebuie inlocuita
3.in situatia in care isi inceteaza activitatea.
4.in cazul in care din alte motive decat cele enuntate mai sus memoria fiscala nu mai poate fi folosita.
Se incheie un proces verbal intre reprezentantul unitatii fiscale,
reprezentantul firmei care preda memoria si reprezentantul distribuitorului care a asigurat service-ul.
Memoria fiscala se pastreaza la DGFP o perioada de minim 10 ani.
Pentru alte informatii despre aparatele de marcat fiscale citi articolul"Utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale"
</head>
<body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Formalitati necesare achizitionarii si fiscalizarii caselor de marcat fiscale<h2/>
Blog despre firme.Operatiuni financiar contabile de la A la Z inclusiv monografie contabila, despre taxe si impozite , despre resurse umane(contracte de munca , revisal, state de plata , contributii sociale) caracteristici firme, despre infiintari firme, contracte comerciale, etc
5/25/2013
Formalitati necesare achizitionarii si fiscalizarii caselor de marcat electronice fiscale
Publicat de
Aneta Mitroi
la
5/25/2013 03:35:00 p.m.
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest
Etichete:
aparate de marcat electronice fiscale,
case marcat fiscale,
DGFP,
distribuitori,
imputernicire avocatiala,
memorie fiscala,
ORD 28/1999,
procura notariala