Blog despre firme.Operatiuni financiar contabile de la A la Z inclusiv monografie contabila, despre taxe si impozite , despre resurse umane(contracte de munca , revisal, state de plata , contributii sociale) caracteristici firme, despre infiintari firme, contracte comerciale, etc
4/26/2018
Activitatea de telemunca
In Monitorul Oficial nr 296 din 2 aprilie 2018 a fost publicata Legea 91/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.
Se refera la salariatii cu contract de munca care isi desfasoara activitatea in intregime sau partial in alt loc decat cel organizat de angajator si care prin nantura profesiei/meseriei foloseste tehnologia informatiei si comunicatiilor.
Prin loc de munca organizat de angajator intelegem sediul social al firmei sau sediul secundar
(filiala, punct de lucru).
Desfasurarea activitatii salariatului in alt loc decat cel organizat de angajator-este vorba de fapt de desfasurarea activitatii la domiciliul salariatului .
Daca ar fi la sediul altei persoane juridice ( firma, asociatie, fundatie, etc) ar fi vorba de detasarea/delegarea salariatului.
De altfel in Codul Muncii existau si acum unele prevederi asemanatoare .
Inca din anul 2003 de la adoptarea actualului Cod al Muncii exista posibilitatea mentionarii in contractul de munca a locului unde salariatul isi desfasoara activitatea , si se putea trece, in conditii perfect legale, domiciliul salariatului.
Chiar am scris un articol intitulat Salariatul cu munca la domiciliu, articol bazat pe legislatia in vigoare .
Va invit sa il cititi.
Deosebirea in cazul acestei legi este ca specifica aplicabilitatea pentru salariatii care folosesc tehnologia informatiei.
Pe vechile prevederi se putea presta atat munca fizica cat si intelectuala, cu sau fara folosirea tehnologiei informatiei.
Cu siguranta si acele prevederi din Codul Muncii raman in vigoare.
Ce mi s-a parut amuzant este ca legiuitorul a tinut sa precizeze ca angajatorul trebuie sa se preocupe
ca telesalariatul sa nu fie izolat de ceilalti salariati, adica sa ii asigure __ socializarea.
Si pana acum informticieni, contbaili, graficieni , traducatori au lucrat asa si vor lucra, prin natura sarcinilor de serviciu, indiferent ca le execiti de la sediul firmei sau de la domiciliul tau nu ai cum sa nu interactionezi cu ceilalti colegi aflati la sediul firmei sau si ei la domiciliu, activitatea intr-o firma are interdependente intre functii, intre salariati, vorbesti la telefon, prin mail, Skype , transmiti fax-uri mai ajungi si la sediul firmei, nu ai cum altfel.
Chiar si muncitorul care de acasa lipeste plicuri, face felicitari sau martiosoare sau mai stiu eu ce, tot comunica cu restul. ( e adevarat acestia nu fac telemunca!)
Este greu de crezut ca unui angajator ii trece prin cap sa iti interzica sa comunici cu alti salariati, interesul lui este sa existe comunicare pentru ca toata lumea sa isi poata indeplini atributiile in conditii optime.
In rest prevederile mi se par ca sunt cam in aceeasi parametri ca cei de prevazuti pana acum de Codul Muncii pentru munca la domiciliu.