7/22/2013

Oneros

Azi am primit un e-mail prin care,expeditorul isi exprima revolta fata de faptul ca in articolul care face referire la contractul de vanzare- cumparare,am scris, la caracteristici,ca acest contract este unul cu titlu oneros.
M-a apostrofat ca ar trebui sa tin cont ca nu toata lumea face afaceri ilegale, murdare si  nu toate contractele de vanzare- cumparare sunt oneroase.
Imi pare rau ca nu il pot publica ,ca sa va convingeti ca acel e-mail este unul real,eu  respect legislatia in materie de corespondenta( ma refer acum la secretul corespondentei.)
Desi am o vaga impresie ca numele era unul fals.
Daca ar fi aparut in comentarii la articol, sigur l-as fi publicat.
Ma sfatuia sa mai citesc si eu pe internet,sa vad care este intelesul cuvantului oneros.
Imi pare rau pentru supararea pricinuita respectivului cititor(desi e clar, nu este unul dintre cititorii mei obisnuiti si cum spuneam adrese de genul no.name@---iar mail-ul  semnat cu nu stiu ce diminutiv ma duc cu gandul ca a dat date false de indentificare)asa  ca m-am decis sa vin aici cu definitia data de Codul Civil la art 1172 alin (1).
Reproduc:

"Contractul prin care fiecare parte urmareste sa isi procure un avantaj in schimbul obligatiilor asumate este cu titlu oneros"
Deci, domnule cu adresa de email no.name@..,formularea mea a fost corecta Sunteti in eroare, oneros nu este sinonim cu ilegal sai incorect.
Marea majoritate a contractelor sunt cu titlu oneros
Chiar si contractul de munca  poate fi inclus in aceasta categorie,deoarece atat angajatorul,cat si angajatul , in schimbul prestatiei lor, urmaresc obtinerea unui avantaj.(angajatul obtine salariul, angajatorul,  beneficiaza din munca prestata de salariat.
La exceptii putem mentiona contractul de comodat,de pilda ,despre care am vorbit intr-un alt articol,sau donatia.
Acest mic"incident" mi-a amintit ca am citit zilele trecute , pe un blog de turism,
un articol prin care autorul isi exprima dezacordul fata de ideea preconceputa ca toti  saracii ar fi cinstiti si toti bogatii necinstiti.
Desi e clar, autorul articolului este o persoana educata, facea aceeasi greseala ,
spunand ca poate unii, au vrut sa faca si ei afaceri ca sa le fie mai bine,sa castige bani,dar asta nu  inseamna ca afacerile lor sunt oneroase,deci nu  trebuie "huliti',
dand,din pacate,acelasi sens,de ilegal,termenului "oneros"
Dupa umila mea parere,stimate coleg, toate afacerile sunt cu titlu oneros,de aceea  sunt afaceri.
Cand faci o afacere , scopul este sa obtii niste venituri din asta,sau orice alt fel de avantaje,nu este  fundatie de binefacere.
Asta nu inseamna ca le catalogheaza cineva ca ar fi ilegale.
Dar trebuie sa recunoastem ca unii mai fac si afaceri mai putin corecte,sau mai putin legale,aici sau oriunde in lume.
Insa sunt doua lucruri complet diferite.
Am avut impulsul pe moment sa fac un comentariu la cel articol,dar mi-am zis ca el si-a spus propria parere, pe propriul blog,si asta nu ma viza pe mine in nici un fel.
Acum ca am primit si eu acel e-mail, m-am hotorat sa explic in ce sens am folosit  termenul de "oneros".Nu intelegeti ca fac legatura intre acel mail si articolul colegului.
Cred ca fiind foarte revoltat in acel moment pur si simplu a facut greseala pe care se pare ca o fac multi , punand semnul egal intre oneros si ilegal.





</head>
<body>
<h1>http://fin8conta.blogspot.com<h1>
<h2>Oneros<h2/>