6/01/2015

Breaking News?

In acest week-end am remarcat ca s-au promovat la televiziuni in regim de breaking news , modificarile aduse Codului Fiscal referitoare la tva.
E adevarat ca desi actele normative care modifica Codul Fiscal au fost aprobate si publicate cu ceva timp in urma , majoritatea prevederilor privind tva redus intra in vigoare abia de  astazi, nu toate insa, unele au intrat in vigoare inca de la inceputul anului.
Am fost surprinsa mai ales de promovarea extinderii tva 9% la turism, sub titluri de genul "Extraordinar" "prevederi neasteptate" in Codul Fiscal la serviciile turistice,chiar si serviciile all inclusive sunt cu tva redus 9%!!!.Incendiar! si la alimentele pentru animale tva este redus la 9%(aceasta  intra in vigoare,este adevarat,de astazi.)
Departe de mine gandul sa am critici la adresa presei,cum sa imi permit asa ceva,toata admiratia mea pentru felul cum pot  sa promoveze ca stire de ultima ora o stire pe care si ei au difuzat-o,inca din ianuarie 2015,iar alta din aprilie
Insa ,reusind sa imi atraga atentia, m-au inspirat sa va reamintesc   si eu,cele scrise pe aceasta tema,a tva-ului redus.

Pe data de 23 ianuarie 2015 in articolul intitulat "TVA 9% se extinde in cazul serviciilor turistice",specificam  ca OUG 84 din dec 2014 modifica Codul Fiscal in sensul ca incepand cu 
2015, tva 9% care se aplica pana atunci doar la serviciile de  cazare, se va aplica atat la cazare,cazare cu mic dejun,cazare demipensiune si la servicile all inclusive.
Va invit sa cititi articolul pentru mai multe detalii.
Aceste prevederi au intrat in vigoare din ianuarie , si nu de astazi.
Apoi prin articolul "TVA 9% la alimente aprobata" publicat  pe data de 21 aprilie 2015 va anuntam  categoriile de produse la care se va reduce tva la 9%.
Printre ele,alimente,inclusiv bauturi, cu exceptia celor alcoolice,pentru consum UMAN SI ANIMAL,animale si pasari vii,seminte,plante ,suplimentele alimentare.
Puteti urma link-ul  de mai sus si cititi articolul in intregime.